Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

3308

Dodano: 07.06.2015

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły? c.d.

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły?

Widok rocznego dziecka, które nie potrafi utrzymać łyżki w dłoni, lecz doskonale radzi sobie z dotykowym ekranem telefonu przestaje dziwić, a zaczyna być społeczną normą. Co robić, gdy pociecha zaczyna przejawiać pierwsze objawy uzależnienia od komputera? Podpowiadamy, jak uczyć najmłodszych rozsądnego korzystania z urządzeń elektronicznych.

Podczas zabawy pociecha potrafi zapomnieć o całym świecie, a zwłaszcza o ciążącym na nim obowiązku, jakim jest sumienna nauka. Nadmierne korzystanie z tabletów i PlayStation przez kilkuletnie maluchy może w efekcie upośledzić ich zdolność do przyswajania wiedzy, zaburzyć umiejętność koncentracji, przetwarzania informacji i nawiązywania kontaktów rówieśniczych. Brak kompetencji społecznych rzutuje w rezultacie na skuteczności uczenia się. Wszystko to dzieje się dlatego, że wszechobecne media audiowizualne wywołują nieodwracalne zmiany w części mózgu związanej ze wzrokiem – w obszarach odpowiedzialnych za widzenie głębi. Na upośledzenia zmysłu wzroku narażone są zwłaszcza dzieci do szóstego roku życia. W ich przypadku należy zwrócić szczególną uwagę na higienę pracy przy komputerze. Warto mieć na uwadze fakt, że notoryczne i długotrwałe wpatrywanie się w trójwymiarowy obraz potęguje ryzyko wystąpienia wad wzroku. Zanim Twoja pociecha trafi do przedszkola – nie powinna w ogóle oglądać filmów w technologii 3D ani grać w gry na konsolę wykorzystujące grafikę trójwymiarową. Starszym dzieciom można umożliwić taką zabawę, lecz nie dłużej niż na 30-40 minut.

Redakcja portalu AchTeDzieciaki.pl
Justyna Mejna

1 2 3
Zobacz także:
Imprezy okolicznościowe Toruń Imprezy okolicznościowe Toruń

▪ ▪ ▪

1907

07.12.2023

Zorganizowanie udanej imprezy prywatnej lub imprezy firmowej to nie lada wyzwanie. Takie przedsięwzięcie wymaga dużo zaangażowania, czasu i szczegółów. Przecież każdy organizator chce, aby wydarzenie,...

Czego uczą nas bajki? Czego uczą nas bajki?

▪ ▪ ▪

13437

24.04.2015

Poszerzają wiedzę, pobudzają umysł dziecka, rozwijają dziecięcą fantazję, kształtują postawy moralne, rozwijają pamięć i koncentrację. Każde dziecko uwielbia bajki i bierze przykład z ich...

Fobia szkolna Fobia szkolna

▪ ▪ ▪

3344

09.10.2014

Fobia szkolna jest zaburzeniem lękowym, rodzajem nerwicy sytuacyjnej. Nerwica ma podłoże psychiczne i absolutnie nie wynika z lenistwa dziecka czy z nieuzasadnionej niechęci do chodzenia do szkoły....

Gdy dziecko obgryza paznokcie Gdy dziecko obgryza paznokcie

▪ ▪ ▪

3790

29.08.2015

Obgryzanie paznokcie jest dość częstym problemem, szacuje się, że robi to 1/3 dzieci i młodzieży. Co więcej, nawyk, zaliczany zresztą do „nerwowych przyzwyczajeń”, może uaktywniać się...

Jak nauczyć dziecko zdrowych nawyków? Jak nauczyć dziecko zdrowych nawyków?

▪ ▪ ▪

3027

17.10.2014

Już od pierwszych dni życia płodowego dbasz o swoje dziecko, troszczysz się o jego zdrowie i prawidłowy rozwój. Kiedy się urodzi i dorasta chcesz zapewnić mu poczucie bezpieczeństwa w każdej...

Tantum Verde - niedozastąpienia! Tantum Verde - niedozastąpienia!

▪ ▪ ▪

3011

20.11.2014

Mężczyzno! Jeżeli: Twoje życie przypomina Armagedon, a Ty nie możesz sobie poradzić; Wszystkie obowiązki domowe są na Twojej głowie, a doba jest zbyt krótka; Ty czujesz się zdezorientowany...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.