Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

3296

Dodano: 07.06.2015

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły? c.d.

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły?

Widok rocznego dziecka, które nie potrafi utrzymać łyżki w dłoni, lecz doskonale radzi sobie z dotykowym ekranem telefonu przestaje dziwić, a zaczyna być społeczną normą. Co robić, gdy pociecha zaczyna przejawiać pierwsze objawy uzależnienia od komputera? Podpowiadamy, jak uczyć najmłodszych rozsądnego korzystania z urządzeń elektronicznych.

Podczas zabawy pociecha potrafi zapomnieć o całym świecie, a zwłaszcza o ciążącym na nim obowiązku, jakim jest sumienna nauka. Nadmierne korzystanie z tabletów i PlayStation przez kilkuletnie maluchy może w efekcie upośledzić ich zdolność do przyswajania wiedzy, zaburzyć umiejętność koncentracji, przetwarzania informacji i nawiązywania kontaktów rówieśniczych. Brak kompetencji społecznych rzutuje w rezultacie na skuteczności uczenia się. Wszystko to dzieje się dlatego, że wszechobecne media audiowizualne wywołują nieodwracalne zmiany w części mózgu związanej ze wzrokiem – w obszarach odpowiedzialnych za widzenie głębi. Na upośledzenia zmysłu wzroku narażone są zwłaszcza dzieci do szóstego roku życia. W ich przypadku należy zwrócić szczególną uwagę na higienę pracy przy komputerze. Warto mieć na uwadze fakt, że notoryczne i długotrwałe wpatrywanie się w trójwymiarowy obraz potęguje ryzyko wystąpienia wad wzroku. Zanim Twoja pociecha trafi do przedszkola – nie powinna w ogóle oglądać filmów w technologii 3D ani grać w gry na konsolę wykorzystujące grafikę trójwymiarową. Starszym dzieciom można umożliwić taką zabawę, lecz nie dłużej niż na 30-40 minut.

Redakcja portalu AchTeDzieciaki.pl
Justyna Mejna

1 2 3
Zobacz także:
Nie takie Halloween straszne Nie takie Halloween straszne

▪ ▪ ▪

1947

15.10.2019

Pod koniec października zmierzch nadchodzi wcześnie. W przyprawiającym o dreszcze chłodzie opatuleni przechodnie nerwowym krokiem spieszą do swoich mieszkań. Światła ulicznych latarni, zamiast...

Telefon, komputer, telewizor – Czy mogą uzależnić kilkulatka? Telefon, komputer, telewizor – Czy mogą uzależnić kilkulatka?

▪ ▪ ▪

4398

25.04.2015

Uzależnienia są na tyle przebiegle, że atakują w każdym wieku i niepostrzeżenie. Dzieci są szczególnie narażone na te z nich, które dotyczą urządzeń elektronicznych. Dzieje się tak ze względu...

Rodzic najważniejszym nauczycielem dziecka. Rodzic najważniejszym nauczycielem dziecka.

▪ ▪ ▪

3056

16.01.2015

Dzieci uczą się obserwując dorosłych. To od nas w dużej mierze przejmują zachowania, postawy życiowe, podejście do świata oraz sposób nawiązywania i trwania w relacjach. Chcąc być dobrymi...

Woda mi niestraszna – dziecięcy lęk przed kąpielą Woda mi niestraszna – dziecięcy lęk przed kąpielą

▪ ▪ ▪

2962

07.07.2014

Cudownie jest, gdy dziecko lubi się kąpać. Kąpać się trzeba, więc jeśli maluch czerpie z tego radość, zyskują też rodzice – przede wszystkim spokój. Nikt nie ma ochoty nakłaniać szkraba...

Jak poprawić samoocenę dziecka Jak poprawić samoocenę dziecka

▪ ▪ ▪

4082

08.05.2015

Sposób w jaki dziecko myśli o sobie ma bardzo duże znaczenie w jego rozwoju, oraz rzutuje na jego przyszłość. Niska samoocena powoduje zamykanie się w sobie, większą podatność na ból emocjonalny...

Angielski od podstaw – czy jego nauka jest trudna? Angielski od podstaw – czy jego nauka jest trudna?

▪ ▪ ▪

3682

24.01.2019

Angielski to wbrew pozorom nietrudny język. Wystarczy obrać konkretnego metody nauki oraz wyznaczyć sobie cel, który motywowałby do dalszego działania. W dodatku angielski możemy spotkać na każdym...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.