3293
Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły? c.d.

Widok rocznego dziecka, które nie potrafi utrzymać łyżki w dłoni, lecz doskonale radzi sobie z dotykowym ekranem telefonu przestaje dziwić, a zaczyna być społeczną normą. Co robić, gdy pociecha zaczyna przejawiać pierwsze objawy uzależnienia od komputera? Podpowiadamy, jak uczyć najmłodszych rozsądnego korzystania z urządzeń elektronicznych.
Podczas zabawy pociecha potrafi zapomnieć o całym świecie, a zwłaszcza o ciążącym na nim obowiązku, jakim jest sumienna nauka. Nadmierne korzystanie z tabletów i PlayStation przez kilkuletnie maluchy może w efekcie upośledzić ich zdolność do przyswajania wiedzy, zaburzyć umiejętność koncentracji, przetwarzania informacji i nawiązywania kontaktów rówieśniczych. Brak kompetencji społecznych rzutuje w rezultacie na skuteczności uczenia się. Wszystko to dzieje się dlatego, że wszechobecne media audiowizualne wywołują nieodwracalne zmiany w części mózgu związanej ze wzrokiem – w obszarach odpowiedzialnych za widzenie głębi. Na upośledzenia zmysłu wzroku narażone są zwłaszcza dzieci do szóstego roku życia. W ich przypadku należy zwrócić szczególną uwagę na higienę pracy przy komputerze. Warto mieć na uwadze fakt, że notoryczne i długotrwałe wpatrywanie się w trójwymiarowy obraz potęguje ryzyko wystąpienia wad wzroku. Zanim Twoja pociecha trafi do przedszkola – nie powinna w ogóle oglądać filmów w technologii 3D ani grać w gry na konsolę wykorzystujące grafikę trójwymiarową. Starszym dzieciom można umożliwić taką zabawę, lecz nie dłużej niż na 30-40 minut.
Redakcja portalu AchTeDzieciaki.pl
Justyna Mejna
Zwierzątko dla dziecka, także alergika
▪ ▪ ▪
3685
23.03.2015
Niejedno dziecko marzy o zwierzątku w domu. Dzieciaki wręcz błagają rodziców o pupila. Czasem rodzice zgodzą się na nowego domownika, innym razem nie są przekonani do tego pomysłu. Piesek, kotek,...
Dzisiaj dzieci dorastają szybciej
▪ ▪ ▪
5130
30.06.2016
Rodzice przyznają, że w dzisiejszych czasach dzieci są o wiele dojrzalsze niż kiedyś. Zachowują się inaczej niż oni, gdy byli w tym samym wieku – mają inne zainteresowania, potrzeby, a nawet...
Negatywny wpływ smoczka
▪ ▪ ▪
4153
03.08.2015
Smoczek jest ważny dla dziecka. Daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, uspokaja i zaspokaja odruch ssania z którym rodzi się maluch. Jednak zbyt długie stosowania smoczka ma również negatywne skutki....
Lekcje ze zdrowego odżywiania
▪ ▪ ▪
3349
20.10.2014
Drugie śniadanie w klasie, warsztaty kulinarne oraz dodatkowe zajęcia kształtujące zdrowe nawyki żywieniowe zgodnie z założeniami Ministerstwa Edukacji mają być obowiązkowe. Już od nowego roku...
Fantastyczne przygody w krainie marzeń
▪ ▪ ▪
2837
13.07.2017
Bawić się, poznawać i marzyć: nowe latarki z misiem Paulem dla dzieci w wieku powyżej 3 lat towarzyszą fantastycznym zabawom w ciągu dnia i rozjaśniają ciemności w nocy. Latarka ręczna Paul...
Pożegnanie ze smoczkiem
▪ ▪ ▪
3014
12.04.2015
Nieraz uciszył naszego rozpłakanego maluszka. Towarzyszy dziecku podczas zasypiania, znudzenia, obniżonego samopoczucia. Smoczek jest jak przyjaciel dziecka. Kiedyś jednak jego funkcja się kończy,...