Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

3293

Dodano: 07.06.2015

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły? c.d.

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły?

Widok rocznego dziecka, które nie potrafi utrzymać łyżki w dłoni, lecz doskonale radzi sobie z dotykowym ekranem telefonu przestaje dziwić, a zaczyna być społeczną normą. Co robić, gdy pociecha zaczyna przejawiać pierwsze objawy uzależnienia od komputera? Podpowiadamy, jak uczyć najmłodszych rozsądnego korzystania z urządzeń elektronicznych.

Podczas zabawy pociecha potrafi zapomnieć o całym świecie, a zwłaszcza o ciążącym na nim obowiązku, jakim jest sumienna nauka. Nadmierne korzystanie z tabletów i PlayStation przez kilkuletnie maluchy może w efekcie upośledzić ich zdolność do przyswajania wiedzy, zaburzyć umiejętność koncentracji, przetwarzania informacji i nawiązywania kontaktów rówieśniczych. Brak kompetencji społecznych rzutuje w rezultacie na skuteczności uczenia się. Wszystko to dzieje się dlatego, że wszechobecne media audiowizualne wywołują nieodwracalne zmiany w części mózgu związanej ze wzrokiem – w obszarach odpowiedzialnych za widzenie głębi. Na upośledzenia zmysłu wzroku narażone są zwłaszcza dzieci do szóstego roku życia. W ich przypadku należy zwrócić szczególną uwagę na higienę pracy przy komputerze. Warto mieć na uwadze fakt, że notoryczne i długotrwałe wpatrywanie się w trójwymiarowy obraz potęguje ryzyko wystąpienia wad wzroku. Zanim Twoja pociecha trafi do przedszkola – nie powinna w ogóle oglądać filmów w technologii 3D ani grać w gry na konsolę wykorzystujące grafikę trójwymiarową. Starszym dzieciom można umożliwić taką zabawę, lecz nie dłużej niż na 30-40 minut.

Redakcja portalu AchTeDzieciaki.pl
Justyna Mejna

1 2 3
Zobacz także:
Czym warto się zająć jeszcze przed porodem? Czym warto się zająć jeszcze przed porodem?

▪ ▪ ▪

2967

16.11.2016

Pojawienie się niemowlęcia to ogromna zmiana w życiu wszystkich domowników. Nowy członek rodziny pochłania całą uwagę rodziców, którym nagle zaczyna brakować na wszystko czasu i siły. Kiedy...

Uczyć się w domu - nauczanie domowe  Uczyć się w domu - nauczanie domowe

▪ ▪ ▪

4887

07.10.2014

Nauczanie domowe (tzw. home schooling) nie jest nauczaniem indywidualnym. Nauczanie indywidualne jest organizowane przez dyrektora szkoła w sytuacji, gdy stan zdrowia dziecka nie pozwala mu lub znacznie...

Rytuały, które poprawią samopoczucie Twojego dziecka Rytuały, które poprawią samopoczucie Twojego dziecka

▪ ▪ ▪

2935

12.09.2015

Dzieci w odróżnieniu od ambitnych, rządnych przygód i marzących o dynamicznej karierze zawodowej dorosłych, lubią uporządkowaną i przewidywalną codzienność. To właśnie te małe rytuały tworzą...

Alarmujemy – wtórne utonięcie występuje do 72 godzin po zachłyśnięciu się wodą Alarmujemy – wtórne utonięcie występuje do 72 godzin po zachłyśnięciu się wodą

▪ ▪ ▪

8339

07.09.2015

Jedna z wielu medycznych definicji utonięcia brzmi: jest to rodzaj gwałtownego uduszenia, do którego dochodzi w wyniku zablokowania dróg oddechowych płynem, najczęściej wodą. Niewiele osób zdaje...

Nie zostawiaj dziecka ani psa w rozgrzanym samochodzie! Nie zostawiaj dziecka ani psa w rozgrzanym samochodzie!

▪ ▪ ▪

1816

07.08.2017

Wnętrze samochodu pozostawionego na słońcu już w pół godziny nagrzewa się do poziomu zagrażającego zdrowiu i życiu pasażera. Pozostawienie w takich warunkach małego dziecka lub zwierzęcia...

6 najważniejszych przyczyn ulewania u niemowląt 6 najważniejszych przyczyn ulewania u niemowląt

▪ ▪ ▪

3429

26.07.2016

Ulewanie u niemowląt, mimo że jest typowe, potrafi wzbudzić niepokój u rodziców. Zwykle nie jest to związane z żadnym schorzeniem, chociaż niekiedy faktycznie może wskazywać na pewne nieprawidłowości....

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.