Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

2904

Dodano: 07.06.2015

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły? c.d.

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły?

Widok rocznego dziecka, które nie potrafi utrzymać łyżki w dłoni, lecz doskonale radzi sobie z dotykowym ekranem telefonu przestaje dziwić, a zaczyna być społeczną normą. Co robić, gdy pociecha zaczyna przejawiać pierwsze objawy uzależnienia od komputera? Podpowiadamy, jak uczyć najmłodszych rozsądnego korzystania z urządzeń elektronicznych.

Rodzic powinien zadbać nie tylko o ograniczony dostęp do urządzeń elektronicznych, ale też o utrzymanie wyprostowanej postawy podczas zabawy i nauki. Nadmierne korzystanie z urządzeń elektronicznych może skutkować bólami pleców i ramion, a w skrajnych przypadkach nawet usztywnieniem mięśni. Robienie przerw podczas używania komputera i telewizora jest szczególnie istotne dla rozwijającego się układu kostnego. Wielogodzinne leżenie przed ekranem telewizora lub utrzymywanie nieprawidłowej postawy podczas siedzenia za biurkiem nadwyręża więzadła kręgów. Specjaliści obliczyli, że mięśnie dziecka grającego przez kilka godzin dziennie w gry komputerowe są średnio o 20% słabsze od mięśni rówieśników, którzy tego nie robią. Zdaniem lekarzy, przedszkolaki powinny spędzać czas przed ekranem komputera maksymalnie przez 30 minut, zaś młodsze pociechy – nawet do 20 minut. Dzieciom w wieku wczesnoszkolnym można wydłużyć ten czas do 45 min oraz do 60 minut pod koniec szkoły podstawowej. Do drugiego roku życia maluszki w ogóle nie powinny mieć styczności z urządzeniami elektronicznymi. Analogicznie wygląda to w przypadku oglądania telewizji przez najmłodszych. Istnieje bowiem związek pomiędzy ilością godzin spędzonych przed telewizorem, a sprawnością fizyczną maluchów. Dzieci preferujące tę formę rozrywki wypadają dużo gorzej na tekstach sprawnościowych od swoich aktywniejszych rówieśników.

Zobacz także:
Cykl ZDROWIE – Co robić, gdy dziecko bolą zęby? Cykl ZDROWIE – Co robić, gdy dziecko bolą zęby?

▪ ▪ ▪

1921

22.01.2017

Jeżeli dziecko cierpi z powodu bólu zęba, nic nie zastąpi wizyty u stomatologa. Jak zatem działać w sytuacji, gdy stan zapalny dopadnie pociechę późnym wieczorem, w nocy lub w dzień wolny od...

Ćwiczymy percepcję słuchową Ćwiczymy percepcję słuchową

▪ ▪ ▪

2821

09.10.2014

Percepcja słuchowa jest odbieraniem bodźców dźwiękowych oraz ich interpretowaniem. Za prawidłowe odbieranie dźwięków odpowiada analizator słuchowy, interpretacja przebiega w mózgu. Aby rozwijać...

Córeczka tatusia, synuś mamusi – jakie wzorce dzieci przejmują od swoich rodziców? Córeczka tatusia, synuś mamusi – jakie wzorce dzieci przejmują od swoich rodziców?

▪ ▪ ▪

2321

12.02.2018

Myśli par oczekujących dziecka na początku ciąży oscylują wokół płci potomka, następnie przyszli rodzice koncentrują się na wyborze imienia i tego, czy poradzą sobie w zupełnie nowej dla...

Przygotowanie do przedszkola Przygotowanie do przedszkola

▪ ▪ ▪

2179

13.09.2016

Jeżeli Twoje dziecko niedługo zostanie przedszkolakiem, warto je na to przygotować. Dla malucha jest to spora zmiana, która może okazać się nieprzyjemna.

Andrzejkowe zabawy dla dzieci Andrzejkowe zabawy dla dzieci

▪ ▪ ▪

2430

27.11.2015

Maluchy intryguje wszystko, co magiczne i tajemnicze. Dzieci uwielbiają zabawy we wróżenie i bardzo się w nie angażują. Z okazji Andrzejek obchodzonych w nocy z 29 na 30 listopada, w wigilię świętego...

Stres pourazowy Stres pourazowy

▪ ▪ ▪

2843

07.04.2015

Zaburzenie stresu pourazowego kojarzone jest głównie z żołnierzami i ofiarami gwałtu. To w takim kontekście najczęściej słyszymy o jego istnieniu. Dotyczy on jednak również młodych matek.

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.