Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

2768

Dodano: 07.06.2015

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły? c.d.

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły?

Widok rocznego dziecka, które nie potrafi utrzymać łyżki w dłoni, lecz doskonale radzi sobie z dotykowym ekranem telefonu przestaje dziwić, a zaczyna być społeczną normą. Co robić, gdy pociecha zaczyna przejawiać pierwsze objawy uzależnienia od komputera? Podpowiadamy, jak uczyć najmłodszych rozsądnego korzystania z urządzeń elektronicznych.

Rodzic powinien zadbać nie tylko o ograniczony dostęp do urządzeń elektronicznych, ale też o utrzymanie wyprostowanej postawy podczas zabawy i nauki. Nadmierne korzystanie z urządzeń elektronicznych może skutkować bólami pleców i ramion, a w skrajnych przypadkach nawet usztywnieniem mięśni. Robienie przerw podczas używania komputera i telewizora jest szczególnie istotne dla rozwijającego się układu kostnego. Wielogodzinne leżenie przed ekranem telewizora lub utrzymywanie nieprawidłowej postawy podczas siedzenia za biurkiem nadwyręża więzadła kręgów. Specjaliści obliczyli, że mięśnie dziecka grającego przez kilka godzin dziennie w gry komputerowe są średnio o 20% słabsze od mięśni rówieśników, którzy tego nie robią. Zdaniem lekarzy, przedszkolaki powinny spędzać czas przed ekranem komputera maksymalnie przez 30 minut, zaś młodsze pociechy – nawet do 20 minut. Dzieciom w wieku wczesnoszkolnym można wydłużyć ten czas do 45 min oraz do 60 minut pod koniec szkoły podstawowej. Do drugiego roku życia maluszki w ogóle nie powinny mieć styczności z urządzeniami elektronicznymi. Analogicznie wygląda to w przypadku oglądania telewizji przez najmłodszych. Istnieje bowiem związek pomiędzy ilością godzin spędzonych przed telewizorem, a sprawnością fizyczną maluchów. Dzieci preferujące tę formę rozrywki wypadają dużo gorzej na tekstach sprawnościowych od swoich aktywniejszych rówieśników.

Zobacz także:
Maluch w kąpieli Maluch w kąpieli

▪ ▪ ▪

2612

26.01.2015

Kąpiel niemowlęcia bywa wyzwaniem. Zwłaszcza dla świeżo upieczonych rodziców, którzy dopiero uczą się opieki nad pociechą. Co robić, by dziecko w kąpieli czuło się dobrze, pewnie i wygodnie?...

Filmy online dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Pula darmowych kodów czeka! Filmy online dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Pula darmowych kodów czeka!

▪ ▪ ▪

2141

16.12.2020

Oglądanie filmów to świetna rozrywka, jednak osoby z niepełnosprawnością wzroku czy słuchu często nie mogą z niej korzystać na co dzień.

Jak rozmawiać z dziećmi o pieniądzach – 4 strategie Jak rozmawiać z dziećmi o pieniądzach – 4 strategie

▪ ▪ ▪

2150

03.04.2017

Twoje konto osobiste przedstawia opłakany stan, święta za pasem, a Twoje dziecko marzy o wakacyjnym wyjeździe i nowym gadżecie elektronicznym? Nie panikuj. Podpowiadamy, jak rozmawiać z najmłodszymi...

Jak rozwijają się zmysły u niemowlęcia? Jak rozwijają się zmysły u niemowlęcia?

▪ ▪ ▪

2788

31.03.2015

Dla rozwoju niemowlęcia najistotniejsze jest wykształcenie mechanizmu zwanego zmysłem czucia głębokiego. Wszystkie informacje związane z brakiem komfortu, uczuciem głodu, zmęczenia, czy bólu,...

Techniki szybkiego uczenia się i zapamiętywania Techniki szybkiego uczenia się i zapamiętywania

▪ ▪ ▪

3471

10.10.2014

Mało kto wie, że nazwa określająca techniki pamięciowe – mnemotechniki – wywodzi się od imienia greckiej bogini pamięci Mnemosyne. Mówi się, że bogini ta znała zarówno przeszłość, teraźniejszość,...

Nowy Hochland Kanapkowy – kremowy serek z charakterem! Nowy Hochland Kanapkowy – kremowy serek z charakterem!

▪ ▪ ▪

3029

15.07.2017

Smaczne i pożywne śniadanie to sprawdzony sposób na dobry początek dnia. Nadaj więc swoim kanapkom charakteru! Jak? To bardzo proste! Już jest Nowy Hochland Kanapkowy – kremowy serek twarogowy...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.