Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

2686

Dodano: 07.06.2015

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły? c.d.

Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły?

Widok rocznego dziecka, które nie potrafi utrzymać łyżki w dłoni, lecz doskonale radzi sobie z dotykowym ekranem telefonu przestaje dziwić, a zaczyna być społeczną normą. Co robić, gdy pociecha zaczyna przejawiać pierwsze objawy uzależnienia od komputera? Podpowiadamy, jak uczyć najmłodszych rozsądnego korzystania z urządzeń elektronicznych.

Rodzic powinien zadbać nie tylko o ograniczony dostęp do urządzeń elektronicznych, ale też o utrzymanie wyprostowanej postawy podczas zabawy i nauki. Nadmierne korzystanie z urządzeń elektronicznych może skutkować bólami pleców i ramion, a w skrajnych przypadkach nawet usztywnieniem mięśni. Robienie przerw podczas używania komputera i telewizora jest szczególnie istotne dla rozwijającego się układu kostnego. Wielogodzinne leżenie przed ekranem telewizora lub utrzymywanie nieprawidłowej postawy podczas siedzenia za biurkiem nadwyręża więzadła kręgów. Specjaliści obliczyli, że mięśnie dziecka grającego przez kilka godzin dziennie w gry komputerowe są średnio o 20% słabsze od mięśni rówieśników, którzy tego nie robią. Zdaniem lekarzy, przedszkolaki powinny spędzać czas przed ekranem komputera maksymalnie przez 30 minut, zaś młodsze pociechy – nawet do 20 minut. Dzieciom w wieku wczesnoszkolnym można wydłużyć ten czas do 45 min oraz do 60 minut pod koniec szkoły podstawowej. Do drugiego roku życia maluszki w ogóle nie powinny mieć styczności z urządzeniami elektronicznymi. Analogicznie wygląda to w przypadku oglądania telewizji przez najmłodszych. Istnieje bowiem związek pomiędzy ilością godzin spędzonych przed telewizorem, a sprawnością fizyczną maluchów. Dzieci preferujące tę formę rozrywki wypadają dużo gorzej na tekstach sprawnościowych od swoich aktywniejszych rówieśników.

Zobacz także:
Córeczka tatusia, synuś mamusi – jakie wzorce dzieci przejmują od swoich rodziców? Córeczka tatusia, synuś mamusi – jakie wzorce dzieci przejmują od swoich rodziców?

▪ ▪ ▪

2186

12.02.2018

Myśli par oczekujących dziecka na początku ciąży oscylują wokół płci potomka, następnie przyszli rodzice koncentrują się na wyborze imienia i tego, czy poradzą sobie w zupełnie nowej dla...

Plecak na każdą przygodę Plecak na każdą przygodę

▪ ▪ ▪

2192

30.11.2016

Kiedy w piątek słońce świeci, serce mi do góry wzlata, że w sobotę wezmę plecak w podróż do mojego świata”. Tekst tej dziecięcej piosenki budzi wyobraźnię i chęć przygody. Bo kto...

Kto odpowiada za otyłóść wsród dzieci? Kto odpowiada za otyłóść wsród dzieci?

▪ ▪ ▪

2206

12.07.2016

Zaraz po złej diecie, drugą główną przyczyną nadwagi u najmłodszych jest brak aktywności fizycznej. Czy piękna pogoda za oknem i rozpoczynające się wakacje będą wystarczającą motywacją...

Przedszkole uczy, bawi i inspiruje Przedszkole uczy, bawi i inspiruje

▪ ▪ ▪

2924

24.03.2015

To właśnie w nim dzieci stawiają pierwsze kroki ku samodzielności. Integruje najmłodszych i rozwija w nich zdolności społeczno-emocjonalne niezbędne w życiu każdego dorosłego człowieka. Przedszkole...

Sprytne patenty od marki Gosia Sprytne patenty od marki Gosia

▪ ▪ ▪

2443

15.03.2016

Kuchnia jest dla wszystkich domowników miejscem wielu prawdziwych wyzwań. W natłoku codziennych zajęć potrzebujemy rozwiązań, które sprawią, że przygotujemy posiłki w prosty i szybki sposób....

Pożegnanie ze smoczkiem Pożegnanie ze smoczkiem

▪ ▪ ▪

2615

12.04.2015

Nieraz uciszył naszego rozpłakanego maluszka. Towarzyszy dziecku podczas zasypiania, znudzenia, obniżonego samopoczucia. Smoczek jest jak przyjaciel dziecka. Kiedyś jednak jego funkcja się kończy,...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.