3085
Jak używać urządzenia elektroniczne, by nie szkodziły?

Widok rocznego dziecka, które nie potrafi utrzymać łyżki w dłoni, lecz doskonale radzi sobie z dotykowym ekranem telefonu przestaje dziwić, a zaczyna być społeczną normą. Co robić, gdy pociecha zaczyna przejawiać pierwsze objawy uzależnienia od komputera? Podpowiadamy, jak uczyć najmłodszych rozsądnego korzystania z urządzeń elektronicznych.
Rower, rolki i zegarek na rękę nie należą już do najpopularniejszych prezentów, którymi obdarowuje się kilkuletnich malców. Współcześnie posiadanie w domu przynajmniej jednego komputera z całodobowym dostępem do Internetu jest standardem. Aby nie wyróżniać się na tle rówieśników, dziecko pragnie mieć też najnowszy model smartfona, tablet, odtwarzacz MP3/MP4, konsolę do gier, przenośnego laptopa lub netbooka, a te z maluchów, które nie zapomniały czym jest aktywność fizyczna – również Kinecta wraz z pakietem gier. Wielu rodziców zastanawia się, jak nauczyć swoje pociechy roztropnego korzystania ze sprzętów elektronicznych, by nie szkodziły ich oczom i kręgosłupom. Dynamicznie zmieniające się obrazy przyzwyczajają wciąż rozwijający się mózg do nadmiernej aktywności. Użytkowanie komputera w młodym wieku potrafi być bardzo pożyteczne, choć nie powinno być jedyną pomocą wychowawczą dla opiekunów i nauczycieli. Za rodzicielską wygodę maluch może zapłacić pogorszeniem stanu zdrowia, rozkojarzeniem i problemami w nauce. Kilkugodzinna gra na PlayStation i nieustanne śledzenie informacji wyświetlanych na ekranie telefonu komórkowego nie mogą zaburzać rozwoju intelektualnego i emocjonalnego dzieci.

▪ ▪ ▪
3067
18.02.2016
Zapraszamy na BEZPŁATNE konferencje i warsztaty praktyczne dla przyszłych i obecnych Rodziców z Poznania i okolic!

▪ ▪ ▪
2942
14.05.2015
Nie tylko skórę, ale również oczy należy chronić przed wpływem promieniowania ultrafioletowego. Jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci, które są trzykrotnie bardziej narażone na szkodliwe...

▪ ▪ ▪
2774
11.03.2016
W powszechnym przekonaniu nadwaga lub otyłość dotyczą przede wszystkim dorosłych. Najnowsze badania pokazują jednak, że z problemem tym boryka się w Polsce coraz więcej dzieci. W województwie...

▪ ▪ ▪
3632
05.05.2015
Wiosenne kolory – beże, róże, odcienie niebieskiego czy szarości – wszystkie z nich mają swoje znaczenie. Oddziałują też na naszą psychikę. Za pomocą kolorów możemy kształtować wrażliwość...

▪ ▪ ▪
3111
02.09.2017
Dziecięca wyobraźnia nie zna granic, a ostatnie dni wakacji to doskonała okazja na jeszcze jeden krótki wypad i zdobywanie przez dziecko nowych doświadczeń. Szczególnie wyjazd z miasta na łono...

▪ ▪ ▪
3380
14.04.2015
Integracja sensoryczna jest zdolnością dziecka do porządkowania pojedynczo docierających bodźców w określone funkcje mózgu. Innymi słowy, bodźce zmysłowe są organizowane przez układ nerwowy....