Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

1547

Dodano: 17.10.2014

Jak nauczyć dziecko zdrowych nawyków?

Jak nauczyć dziecko zdrowych nawyków?

Już od pierwszych dni życia płodowego dbasz o swoje dziecko, troszczysz się o jego zdrowie i prawidłowy rozwój. Kiedy się urodzi i dorasta chcesz zapewnić mu poczucie bezpieczeństwa w każdej kwestii, a szczególnie żywieniowej.

W dzisiejszym świecie pełnym niezdrowej żywności warto wypracować kilka zwyczajów, które będą procentowały, gdy Twoje dziecko zacznie samodzielnie decydować o swojej diecie. Pozwoli Ci to także na oszczędności finansowe, bo gdy zaczniesz działać zgodnie z wytyczonym planem, odkryjesz, że zdrowo, znaczy mądrze i tanio.

Zmiana złych nawyków to nie tylko eliminacja szkodliwych przyzwyczajeń, to przede wszystkim naturalna możliwość wprowadzania pożądanych zachowań, które służą zdrowiu i przynoszą oszczędności. Warto samemu przekonać się, że fit i eko to nie tylko chwilowa moda, ale styl życia, który może przynieść Tobie i Twojej rodzinie wymierne korzyści w postaci dobrej kondycji, pełniejszego życia i konkretnych pieniędzy, które można wykorzystać na przyjemności. Spróbuj postawić na urozmaiconą dietę, a w jej ramach na potrawy jak najmniej przetworzone – ich przygotowanie pochłonie mniej czasu, a poza tym będą one tańsze. Przygotowywanie atrakcyjnie wyglądających posiłków to nie tylko wyzwanie, ale i szansa na wspólną zabawę oraz uruchomienie pokładów wyobraźni i pogłębienie rodzinnych więzi.

Kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych jest dziś olbrzymim wyzwaniem, szczególnie, gdy dzieci otaczane są reklamami produktów, które oprócz cukru i pustych kalorii, nie zawierają nic więcej. Nie wolno zaniedbać tego elementu wychowania w momencie, gdy wiemy już, jak duży wpływ na nasze zdrowie i minimalizowanie ryzyka wystąpienia chorób cywilizacyjnych wywiera dieta i nawyki wypracowane w pierwszych latach życia człowieka. Poza tym – dobrze zbilansowane posiłki to najlepsze paliwo na cały dzień dla małego odkrywcy.

1 2 3
Zobacz także:
Świetlice szkolne, a rzeczywistość Świetlice szkolne, a rzeczywistość

▪ ▪ ▪

1505

24.11.2014

Chyba nie będzie końca dyskusji nad świetlicami szkolnymi. Teraz, gdy do klas pierwszych chodzi tak dużo uczniów, problem wydaje się narastać. Dlaczego? Głównie z przyczyn lokalowych, ograniczeń...

Jak zorganizować dziecku ferie zimowe Jak zorganizować dziecku ferie zimowe

▪ ▪ ▪

1427

01.11.2015

Ferie zimowe, jak zresztą wszystkie wolne dni, cieszą dzieci. Mniej zadowoleni są zwykle rodzice, którzy nie mogą przeznaczyć części urlopu na zimowy wypoczynek. Gdy maluch uczęszcza do przedszkola,...

Dzieci wychowywane w rodzinach zastępczych Dzieci wychowywane w rodzinach zastępczych

▪ ▪ ▪

1210

25.08.2015

Nie wszystkie dzieci mają możliwość wzrastania i wychowywania w domach rodzinnych. W przypadku rodzin patologicznych może nawet lepiej… Szacuje się, że ponad 90 tys. dzieci żyje poza swoją rodziną...

Mały koszmar – Potówki u niemowląt Mały koszmar – Potówki u niemowląt

▪ ▪ ▪

2495

02.06.2015

Potówki pojawiają się zarówno u dorosłych jak i dzieci, jednak najpopularniejsze są u niemowląt. Ze względu na niekompletnie wykształcone zdolności pocenia się, potówki stają się małym koszmarem...

Dieta w szkołach – czy dziecko jest skazane na cukrzycę i otyłość? Dieta w szkołach – czy dziecko jest skazane na cukrzycę i otyłość?

▪ ▪ ▪

1327

20.02.2015

Wiele rodziców idzie na łatwiznę, dając gotówkę dziecku, zamiast przygotować pełnowartościowy posiłek na drugie śniadanie. A co robią uczniowie, chodząc do szkolnego bufetu? Wbrew nadziejom...

Nastolatku, żyj zdrowo Nastolatku, żyj zdrowo

▪ ▪ ▪

1309

23.11.2015

Życie nastolatka pełne jest stresujących sytuacji i nietrudno zapomnieć o własnym zdrowiu. Poza tym modne, a zarazem przyjemne, jest to, co niezdrowe – jedzenie typu fast food, napoje gazowane,...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.