2462
Zatańcz ze mną mamo!
Taniec jest niesamowitą i pełną niespodzianek formą aktywności dla każdego. Popularne od kilku lat programy telewizyjne, takie jak „You can dance” i „Taniec z gwiazdami”, oraz seriale i filmy taneczne przyczyniły się do wybierania przez rodziców jako zajęcia dodatkowe właśnie tańca.
Dlaczego wybrać taniec?
Zajęcia grupowe uczą dzieci współpracy i rozwijają ich umiejętności społeczne i komunikacyjne. Aktywność fizyczna jaką daje taniec, poprawi kondycję dziecka, pozwoli na prawidłowy rozwój, wzmocni mięśnie i ścięgna. Poprzez układy taneczne dziecko uczy się pracy w grupie oraz postrzegania przestrzennego świata. Dodatkowo taniec kształtuje u maluchów koordynację ruchową i koryguje wady postawy.
Niespożyte pokłady energii powinny być gdzieś przekierowane, chodzenie po ścianach, zarówno to dosłownie jak i w przenośni, nie jest odpowiednia formą spożycia tej iskry, często będącej wręcz wulkanem. Taniec męczy, ale jednocześnie daje ogromną satysfakcję, podczas której dziecko będzie świetnie się bawiło. Wprowadzenie hobby do jego świata wytrze pewien szlak, będący późniejszym wzorem, w którym jego życie nie ogranicza się tylko do pracy i domu. Satysfakcja oraz trening sprawią, że organizm wytworzy tzw. hormony szczęścia. Szeroka gama możliwości pozwala dobrać odpowiedni nurt taneczny. Nie każdy jest stworzony do hip-hopu, baletu czy tańca towarzyskiego. Pamiętajmy żeby skonsultować z dzieckiem swój wybór profilu, zajęcia taneczne mają być dla niego przyjemnością, nie katorgą.
Od kiedy?
Tańczyć można od każdego wieku, włączamy muzykę bierzemy dziecko na ręce, lub za ręce i kręcimy piruety, ruszamy się do muzyki. Bawimy się razem z nim wyrabiając poczucie rytmu. Na zajęcia taneczne powinniśmy zapisać dziecko dopiero około trzeciego roku życia, niektórych szkołach tańca możemy znaleźć wcześniejsze grupy, naszym zdaniem jednak trzeci rok życia jest najodpowiedniejszy, gdyż dopiero od tego momentu zajęcia są stricte taneczne. Wcześniejsze grupy są połączeniem ćwiczeń z zabawą, np. hula-hopem, chustą, woreczkami.
▪ ▪ ▪
3238
14.04.2015
Integracja sensoryczna jest zdolnością dziecka do porządkowania pojedynczo docierających bodźców w określone funkcje mózgu. Innymi słowy, bodźce zmysłowe są organizowane przez układ nerwowy....
▪ ▪ ▪
3515
26.03.2015
Około 50-80% młodych matek pada ofiarą Baby blues. Smutek poporodowy często jest mylony z depresją poporodową, której objawy są znacznie silniejsze i wymagają leczenia farmakologicznego i psychologicznego....
▪ ▪ ▪
3073
02.04.2015
Aranżacja młodzieżowego pokoju potrafi być dla rodzica bardziej absorbująca, niż projektowanie pozostałych pomieszczeń w mieszkaniu. Nastolatkowie mają zazwyczaj odmienne zdanie na temat tego,...
▪ ▪ ▪
3496
05.05.2015
Wiosenne kolory – beże, róże, odcienie niebieskiego czy szarości – wszystkie z nich mają swoje znaczenie. Oddziałują też na naszą psychikę. Za pomocą kolorów możemy kształtować wrażliwość...
▪ ▪ ▪
1596
31.03.2018
Wzrok to jeden z najważniejszych zmysłów człowieka. To dzięki niemu jesteśmy w stanie w pełni poznawać świat i uczyć się go. Dlatego tak ważne jest, by dbać o wzrok u dzieci, by później...
▪ ▪ ▪
4526
24.09.2016
Dysleksja to trudności w nauce czytania i pisania przy stosowaniu standardowych metod nauczania w sprzyjających warunkach. Uczniowie, którzy posiadają opinię orzekającą to zaburzenie, często czują...