Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

2462

Dodano: 03.04.2015

Zatańcz ze mną mamo!

Zatańcz ze mną mamo!

Taniec jest niesamowitą i pełną niespodzianek formą aktywności dla każdego. Popularne od kilku lat programy telewizyjne, takie jak „You can dance” i „Taniec z gwiazdami”, oraz seriale i filmy taneczne przyczyniły się do wybierania przez rodziców jako zajęcia dodatkowe właśnie tańca.

Dlaczego wybrać taniec?

Zajęcia grupowe uczą dzieci współpracy i rozwijają ich umiejętności społeczne i komunikacyjne. Aktywność fizyczna jaką daje taniec, poprawi kondycję dziecka, pozwoli na prawidłowy rozwój, wzmocni mięśnie i ścięgna. Poprzez układy taneczne dziecko uczy się pracy w grupie oraz postrzegania przestrzennego świata. Dodatkowo taniec kształtuje u maluchów koordynację ruchową i koryguje wady postawy.

Niespożyte pokłady energii powinny być gdzieś przekierowane, chodzenie po ścianach, zarówno to dosłownie jak i w przenośni, nie jest odpowiednia formą spożycia tej iskry, często będącej wręcz wulkanem. Taniec męczy, ale jednocześnie daje ogromną satysfakcję, podczas której dziecko będzie świetnie się bawiło. Wprowadzenie hobby do jego świata wytrze pewien szlak, będący późniejszym wzorem, w którym jego życie nie ogranicza się tylko do pracy i domu. Satysfakcja oraz trening sprawią, że organizm wytworzy tzw. hormony szczęścia. Szeroka gama możliwości pozwala dobrać odpowiedni nurt taneczny. Nie każdy jest stworzony do hip-hopu, baletu czy tańca towarzyskiego. Pamiętajmy żeby skonsultować z dzieckiem swój wybór profilu, zajęcia taneczne mają być dla niego przyjemnością, nie katorgą.

Od kiedy?

Tańczyć można od każdego wieku, włączamy muzykę bierzemy dziecko na ręce, lub za ręce i kręcimy piruety, ruszamy się do muzyki. Bawimy się razem z nim wyrabiając poczucie rytmu. Na zajęcia taneczne powinniśmy zapisać dziecko dopiero około trzeciego roku życia, niektórych szkołach tańca możemy znaleźć wcześniejsze grupy, naszym zdaniem jednak trzeci rok życia jest najodpowiedniejszy, gdyż dopiero od tego momentu zajęcia są stricte taneczne. Wcześniejsze grupy są połączeniem ćwiczeń z zabawą, np. hula-hopem, chustą, woreczkami.

1 2
Zobacz także:
Integracja sensoryczna Integracja sensoryczna

▪ ▪ ▪

3238

14.04.2015

Integracja sensoryczna jest zdolnością dziecka do porządkowania pojedynczo docierających bodźców w określone funkcje mózgu. Innymi słowy, bodźce zmysłowe są organizowane przez układ nerwowy....

Baby blues Baby blues

▪ ▪ ▪

3515

26.03.2015

Około 50-80% młodych matek pada ofiarą Baby blues. Smutek poporodowy często jest mylony z depresją poporodową, której objawy są znacznie silniejsze i wymagają leczenia farmakologicznego i psychologicznego....

Jak zaaranżować pokój dla nastolatka? Jak zaaranżować pokój dla nastolatka?

▪ ▪ ▪

3073

02.04.2015

Aranżacja młodzieżowego pokoju potrafi być dla rodzica bardziej absorbująca, niż projektowanie pozostałych pomieszczeń w mieszkaniu. Nastolatkowie mają zazwyczaj odmienne zdanie na temat tego,...

Odmień pokój dziecka na wiosnę Odmień pokój dziecka na wiosnę

▪ ▪ ▪

3496

05.05.2015

Wiosenne kolory – beże, róże, odcienie niebieskiego czy szarości – wszystkie z nich mają swoje znaczenie. Oddziałują też na naszą psychikę. Za pomocą kolorów możemy kształtować wrażliwość...

Jak zadbać o wzrok naszego dziecka? Jak zadbać o wzrok naszego dziecka?

▪ ▪ ▪

1596

31.03.2018

Wzrok to jeden z najważniejszych zmysłów człowieka. To dzięki niemu jesteśmy w stanie w pełni poznawać świat i uczyć się go. Dlatego tak ważne jest, by dbać o wzrok u dzieci, by później...

Pozytywne strony dysleksji Pozytywne strony dysleksji

▪ ▪ ▪

4526

24.09.2016

Dysleksja to trudności w nauce czytania i pisania przy stosowaniu standardowych metod nauczania w sprzyjających warunkach. Uczniowie, którzy posiadają opinię orzekającą to zaburzenie, często czują...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.