Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

3499

Dodano: 14.04.2015

Integracja sensoryczna c.d.

Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna jest zdolnością dziecka do porządkowania pojedynczo docierających bodźców w określone funkcje mózgu. Innymi słowy, bodźce zmysłowe są organizowane przez układ nerwowy. Gdy integracja sensoryczna przebiega prawidłowo, umysł szybko przyswaja informacje, motoryka ciała dostosowuje się do warunków zewnętrznych, a właściwe zachowanie dziecka nie jest wymuszone. Integracja sensoryczna wpływa tak naprawdę na całokształt rozwoju, znacznie na zdolność do uczenia się, a w rezultacie również na samoocenę dziecka.

Tym samym, wynika z tego wielość objawów, które mogą świadczyć o zaburzeniach integracji sensorycznej:

Taka ilość możliwych zaburzeń wpływa znacząco na uczenie się, rozwój emocjonalny, społeczny i na zachowanie. Na szczęście terapia integracji sensorycznej jest obecnie bardzo znana i popularna.

pedagog Anna Chmielewska
autorka wielu artykułów o tematyce parentingowej
prywatnie mama dwójki dzieci.

1 2
Zobacz także:
Przekuwanie uszu u małych dzieci – za i przeciw Przekuwanie uszu u małych dzieci – za i przeciw

▪ ▪ ▪

2582

18.11.2016

Kolczyki w uszach małej dziewczynki budzą sporo kontrowersji. Jedne mamy uważają, że córka w przyszłości sama o nich zdecyduje, inne są zdania, że im szybciej, tym lepiej. Jakie są za i przeciw...

Nie zostawiaj dziecka ani psa w rozgrzanym samochodzie! Nie zostawiaj dziecka ani psa w rozgrzanym samochodzie!

▪ ▪ ▪

1797

07.08.2017

Wnętrze samochodu pozostawionego na słońcu już w pół godziny nagrzewa się do poziomu zagrażającego zdrowiu i życiu pasażera. Pozostawienie w takich warunkach małego dziecka lub zwierzęcia...

Moc wrażeń w polskich parkach rozrywki Moc wrażeń w polskich parkach rozrywki

▪ ▪ ▪

7390

27.07.2017

Szukającym ciekawej rozrywki Polska oferuje wiele miejsc i obiektów. Zakres atrakcji jest na tyle bogaty, że każdy znajdzie coś dla siebie: interaktywne muzea, aquaparki, zadaszone place zabaw, wesołe...

To be or not to be, czyli jak wspierać dziecko w nauce języka obcego? To be or not to be, czyli jak wspierać dziecko w nauce języka obcego?

▪ ▪ ▪

2352

30.04.2017

W pierwszych latach życia dziecko w sposób naturalny przyswaja nowe informacje. Większość dzieci jest ciekawa otaczającego ich świata oraz pełna entuzjazmu. Warto wykorzystać ten okres w życiu...

Dziecko jąkające się Dziecko jąkające się

▪ ▪ ▪

2891

06.11.2015

Jąkanie się jest nie tylko zaburzeniem logopedycznym, ale ma też silne znamiona emocjonalne. Jąkanie wpływa na całą jakość życia, przede wszystkim na kontakty z najbliższym otoczeniem. Trzeba...

Syndrom COUVADE mężczyzny bardzo silnie współodczuwającego ciążę Syndrom COUVADE mężczyzny bardzo silnie współodczuwającego ciążę

▪ ▪ ▪

3040

07.07.2014

Tajemniczy syndrom COUVADE prawidłowo wymawiamy jako syndrom kuwady. Określenie wywodzi się z języka francuskiego i oznacza „wylęganie” i „wysiadywanie jaj”. Choć zespół ma dość dziwną...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.