2977
Sztuka rozmawiania z dziećmi

Rozmowa to podstawa budowania relacji między rodzicami a dziećmi. Niestety coraz częściej jest ona zastępowana przez tłumaczenie świata lub elektronikę.
Telewizyjny posiłek?
Świat się zmienia, zmieniają się też nawyki. Coraz mniej rodzin spożywa wspólnie posiłki, a nawet jeżeli to robią, ich towarzyszem jest również telewizor. Pewnie pojawiło się właśnie pytanie co w tym złego? Otóż oglądanie telewizji podczas posiłku, nie tylko wpływa negatywnie na sam proces (spożywa się więcej niż wymaga tego organizm), ale również powoduje brak rozmowy. Jecie obok siebie, a nie ze sobą. Jak wygląda obiad w przeciętnym domu? Dzieci albo jedzą oglądając, albo wynoszą posiłek do swojego pokoju i tam również korzystają telewizora lub komputera.
Jak to zmienić?
Spożywajcie posiłki rodzinnie, bez włączonych odbiorników medialnych. Wszystkie telefony (również te rodziców) powinny zostać włożone do jednego koszyka. Przez te kilkanaście minut nikomu nie wolno korzystać z telefonu, pisać smsów, sprawdzać mediów społecznościowych itp. nawet jeżeli coś jest „niezmiernie ważne”, „czekaliście na to cały dzień”, czy „dzwoni szef” – dwadzieścia minut nikogo nie zbawi. A Wasz czas z rodziną jest bardzo ważny. Polskie przysłowie „jak pies je to nie szczeka” nigdy nie powinno pojawić się w waszych głowach. Rozmowa podczas posiłku zbliża. O czym macie rozmawiać? O wszystkim, o szkole, pracy, znajomych, planach, błahostkach. To nie egzamin nie ma złych tematów.
Psycholog i pedagog szkolny – do kogo zwrócić się po pomoc
▪ ▪ ▪
5344
27.11.2014
Niby pracują w jednej szkole, a nawet w jednym gabinecie. Niby ogólnie jest wiadomo, jaką pełnią funkcje w placówkach edukacyjnych, jednak większość osób miałaby trudności w wyliczeniu poszczególnych...
Cykl ZDROWIE: Jak walczyć z bólem gardła?
▪ ▪ ▪
2425
16.01.2017
Bolesne pieczenie lub swędzenie gardła u dzieci najczęściej towarzyszy stanom zapalnym wywołanym przez wirusy lub bakterie. Dziecko cierpiące z powodu bólu odczuwalnego w początkowych odcinkach...
Rusza MegaMisja Fundacji Orange w szkolnych świetlicach
▪ ▪ ▪
3144
09.10.2015
Wystartował nowy program Fundacji Orange na rzecz świetlic szkolnych. Celem MegaMisji jest wzbogacenie ich oferty oraz wsparcie dzieci w rozwoju umiejętności cyfrowych. Jest to pierwsza kompleksowa,...
Zwiększamy zasób słów u dziecka
▪ ▪ ▪
3616
10.04.2015
Słowa towarzyszą dziecku już od urodzenia (można nawet twierdzić, że od życia płodowego). Tempo przyswajania kolejnych wyrazów, a zwłaszcza ich wypowiadania, u każdego dziecka jest już inne,...
Integracja sensoryczna
▪ ▪ ▪
3495
14.04.2015
Integracja sensoryczna jest zdolnością dziecka do porządkowania pojedynczo docierających bodźców w określone funkcje mózgu. Innymi słowy, bodźce zmysłowe są organizowane przez układ nerwowy....
Lęk przed szkołą: uzasadniony czy nie?
▪ ▪ ▪
2556
14.10.2016
Szkoła może wywoływać lęk, z którym dzieci muszą się codziennie mierzyć. Wymyślają najróżniejsze wymówki, tylko po to, by zostać w domu. Co robią rodzice? Bagatelizują je myśląc, że...