Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

3457

Dodano: 05.04.2015

Od niemowlaka do starszaka – jak zaaranżować pokój uniwersalny.

Od niemowlaka do starszaka – jak zaaranżować pokój uniwersalny.

Przygotowanie pokoju dziecięcego jest przemyślanym prywatnym projektem każdej mamy. Śliczny pokoik czeka na swojego małego lokatora dopracowany w każdym detalu. Jesteśmy nim zachwyceni, jest słodki i idealny dla niemowlaka. Czy jednak jest dla niego odpowiedni i jak zaaranżować go tak, aby wystarczył na więcej, niż dwa lata?

Przygotowując pokój warto postawić na funkcjonalność, estetykę oraz komfort. Praktyczność jednak może oznaczać wielofunkcyjność. Nasza pociecha szybko urośnie, mebelki będą do niej nieprzystosowane, a kolor ścian nieodpowiedni, co wiąże się z kolejnymi wydatkami, i tak co kilka lat.

Zacznijmy jednak od podstaw – bez pomalowanych ścian pokoju nie urządzimy. Niemowlaki są bardzo wrażliwe na otaczający świat, wszystko jest nowe, niesamowite i godne uwagi. Wprowadzanie niepotrzebnego chaosu kolorów i wzorów w pokoju jest bardzo dużym błędem. Nie wybierajmy zatem wzorzystych tapet, intensywnych kolorów i ostrych kontrastów. Nasze upodobania wnętrzarskie muszą tutaj pozostać na dalszym planie. Specjaliści od koloroterapii podkreślają znaczenie komfortu psychicznego dziecka, które można osiągnąć poprzez stosowanie kolorów kojarzonych przez dziecko ze skórą matki. W palecie barw odpowiednich do pokoju niemowlaka znajdują się zatem stonowane naturalne odcienie beżu, pudrowego różu i ciepłe biele. Intensywne kolory, choć efektowne, mogą powodować u dziecka rozdrażnienie, niepokój i ogólny zły nastrój. Nie wyciszajmy jednak dziecka całkowicie. Chcemy także rozwijać jego wyobraźnię i pobudzać myślenie, w tym celu możemy wykorzystać fototapetę w subtelnych, stonowanych barwach lub obraz.

1 2
Zobacz także:
Nauczanie indywidualne Nauczanie indywidualne

▪ ▪ ▪

2591

29.08.2016

W ostatnich latach w Polsce obserwuje się częstsze sięganie po nauczanie indywidualne. Obejmuje ono uczniów szkół i grup zerowych w przedszkolach, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie...

Dysleksja, dysgrafia, dysortografia Dysleksja, dysgrafia, dysortografia

▪ ▪ ▪

3343

09.10.2014

Specjaliści często używają określenia „dysleksja rozwojowa” w odniesieniu do trudności w czytaniu i pisaniu. Charakterystyczne jest to, że trudności dotyczą dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym....

Uwaga! Nastolatek próbuje popełnić samobójstwo! Uwaga! Nastolatek próbuje popełnić samobójstwo!

▪ ▪ ▪

2801

08.04.2015

Dane szokują, przeraża każda wiadomość o próbie zabicia się przez młodego człowieka.. W Polsce codziennie jeden nastolatek chce odebrać sobie życie! Dlaczego? Dlaczego nastolatek nie chce żyć,...

Jak ważna jest woda w naszym życiu? Jak ważna jest woda w naszym życiu?

▪ ▪ ▪

3872

26.04.2016

Badania pokazują, że matki dzieci w wieku 6-12 lat (wiek wczesnoszkolny) nie są w pełni świadome wartości wody w codziennej diecie dziecka. Aż 62% z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że ich dziecko...

Kurs językowy za granicą - niepotrzebny wydatek czy nauka na całe życie? Kurs językowy za granicą - niepotrzebny wydatek czy nauka na całe życie?

▪ ▪ ▪

3214

16.12.2015

Wielu rodziców, już od najmłodszych lat swoich pociech, myśli o ich przyszłości. Dobrze wybrana szkoła podstawowa czy liceum, rozwijanie pasji i hobby, efektywna nauka kilku języków obcych –...

Plecak na każdą przygodę Plecak na każdą przygodę

▪ ▪ ▪

2573

30.11.2016

Kiedy w piątek słońce świeci, serce mi do góry wzlata, że w sobotę wezmę plecak w podróż do mojego świata”. Tekst tej dziecięcej piosenki budzi wyobraźnię i chęć przygody. Bo kto...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.