3654
Negatywny wpływ smoczka

Smoczek jest ważny dla dziecka. Daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, uspokaja i zaspokaja odruch ssania z którym rodzi się maluch. Jednak zbyt długie stosowania smoczka ma również negatywne skutki.
Od dłuższego czasu wśród rodziców rozgorzała kampania „przeciwsmoczkowa”. Smoczkowi przypisuje się wiele negatywnych obrazów niekoniecznie zgodnych z prawdą. W rezultacie młodzi rodzicie całkowicie rezygnują ze smoczków lub wręcz przeciwnie, smoczek staje się ich częstym wybawieniem. Natłok sprzecznych informacji atakuje rodziców i ich dezorientuje, tym bardziej że decyzja dotycząca smoczka nie jest jedyną jaką muszą podjąć.
Odpowiednio stosowany smoczek, nie stanowi zagrożenia dla dziecka, jest wręcz dla niego dobry. Jednak zbyt długie stosowanie smoczka może prowadzić do:
- Wady zgryzu – aby uniknąć wad zgryzu, należy zrezygnować ze smoczka przed pojawieniem się pierwszych mlecznych zębów. Ssanie smoczka może spowodować takie wady jak tyłozgryz, zgryz otwarty i przodozgryz. Dodatkowo dziecięcy smoczek powinien być odpowiednio wyprofilowany.
- Problemy z jedzeniem – ssanie smoczka znacząco się różni od ssania maminej piersi. W przypadku karmienia dziecko używa wielu mięśni twarzy, smoczek nie wymaga od niego takiego wysiłku. Nadmierne korzystanie ze smoczka może spowodować u dziecka zmianę techniki ssania piersi, przez co proces karmienia stanie się nadmiernie długi, dziecko będzie marudne, a kobiecy biust zdecydowanie na tym ucierpi.
- Wad wymowy – smoczek jest swojego rodzaju blokadą dla języka dziecka. Zbyt długie go stosowanie uniemożliwia wyksztalcenie się odpowiednich „nawyków języka”. Standardowa pozycja języka, gdy dziecko korzysta ze smoczka to unieruchomienie, przyciśnięcie go do dolnej części szczęki. W tym okresie dziecko powinno nauczyć się innych pozycji języka, dzięki którym, podczas nauki mówienia nie będzie miało problemów z odtworzeniem głosek. Źle wykształcony aparat mowy, uniemożliwia poprawne wysławianie się.
- Niechęć do nauki mówienia – ze względu na ciągłą obecność smoczka w buzi, maluch nie ma potrzeby wydawania z siebie dźwięków. Dzieci używające zbyt długo smoczków, wolniej zaczynają mówić
Redakcja portalu AchTeDzieciaki.pl
Paulina Józefowicz

▪ ▪ ▪
3857
07.07.2016
Rodzice często sprzeciwiają się grupom mieszanym w przedszkolach. Chcą aby ich pociechy spędzały czas z równolatkami. Nie mniej jednak, dowiedziono, że dzieci młodsze szybciej się uczą podpatrując...

▪ ▪ ▪
2414
18.11.2016
Kolczyki w uszach małej dziewczynki budzą sporo kontrowersji. Jedne mamy uważają, że córka w przyszłości sama o nich zdecyduje, inne są zdania, że im szybciej, tym lepiej. Jakie są za i przeciw...

▪ ▪ ▪
2236
10.11.2016
Zwykle cała rodzina z niecierpliwością wyczekuje pierwszych słów dziecka. Kiedy pada w końcu wymarzone „mama” i „tata”, rodzice nie posiadają się z radości. Wkrótce potem następuje nauka...

▪ ▪ ▪
34946
25.10.2015
Czasami takie poprzekręcane litery nie przypominają tych z alfabetu polskiego. Litery odwrócone w płaszczyźnie pionowej, a przede wszystkim całe wyrazy pisane w odbiciu lustrzanym, czyli z prawej...

▪ ▪ ▪
2430
28.09.2015
W trzeciej klasie gimnazjum uczniowie przystępują do sześciu egzaminów, zaś od ich wyniku zależy dalsza edukacja dziecka. Im wyższy wynik osiągną na teście, tym większa szansa na dostanie się...

▪ ▪ ▪
2673
19.08.2015
Dzielenie się nie jest łatwe, tym bardziej, gdy nie widzimy w tym nic fajnego. Pomocy innymi i dobrych nawyków możemy się nauczyć. Jednak takie lekcje trzeba zacząć już od najmłodszych lat.