4370
Jak dziecko widzi reklamę? c.d.

Dziecko postrzega świat inaczej od osoby dorosłej. Zapewne zauważyliście że dzieci, szczególnie te najmłodsze bardzo lubią reklamy, u maluchów właśnie one przyciągają uwagę bardziej od docelowe programu. Dlatego tak się dzieje i jaki wpływ na dzieci maja reklamy?
Reklamodawcy natomiast doskonale zdają sobie sprawę z tego że dziecko jest idealnym konsumentem. Konsumentem, którego należy sobie wychować. Wiele produktów nie przeznaczonych obecnie dla dzieci wykorzystuje mechanizmy marketingowe również trafiające do najmłodszej grupy odbiorców. Dlaczego? Jest to kwestia dwóch ważnych aspektów. Po pierwsze opinia dziecka jest ważna w rodzinie, często ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe rodziców, również w segmentach niedotyczących bezpośrednio jego. Po drugie ono dorośnie, i wówczas będzie samodzielnym konsumentem. Jeżeli zostanie odpowiednio „zaprogramowane” będzie sięgało po konkretne marki i produkty. Dzieci są więc inwestycją długoterminową dla firm. Każda z nich w pewnie sposób walczy o uwagę i zakodowanie swojej nazwy i pozytywnych skojarzeń z nią związanych. Zapewne zauważyliście, że często na imprezach sportowych, festynach, rynkach miast i innych miejscach, gdzie można spotkać rodziny przechadzają się maskotki marek wręczające baloniki, przytulające dzieci itp. Miły gest dla dzieci? Raczej odpowiednia strategia przyciągająca przyszłych konsumentów i budująca w nich pozytywny obraz marki.
Wróćmy jednak do samej reklamy telewizyjnej. Dzieciństwo to okres w którym czerpiemy wiedze i naukę z wysokiego co nas otacza. Reklamy też są tym elementem. Te skierowane do ludzi dorosłych czasem mają przeslania niepoprawnie odszyfrowywane przez dziecko. Dlatego dzieci mogą wyciągnąć z nich nieodpowiednie wnioski i złą naukę. Kilka dni temu Komisja Etyki Reklamy uznała dwie reklamy marki PLUSH za naruszające Kodeks Etyki Reklamy. Marka PLUSH w swoich reklamach wykorzystuje pluszowego misia (będącego uosobieniem marki) zachowującego się nieodpowiednio i zdecydowanie dającego zły przykład. Firma podkreśla że ich produkt i reklamy nie są skierowane do dzieci. Pytanie jednak, jakie ma to znaczenie skoro są emitowane w czasie, gdy dziecko ma dostęp do telewizji. Przecież nie jest ono „przykute” do programów profilowanych dla dzieci. Oglądając jakiekolwiek inne programy natyka się na nieodpowiednie reklamy.
Jedyne takie puzzle
▪ ▪ ▪
2653
13.03.2016
Co zrobić z puzzlami, nad których ułożeniem spędziliśmy kilka godzin i chcielibyśmy je w tym kształcie zachować na dłużej, przenosząc w inne miejsce? Dotychczas nie było takiej możliwości....
Pielęgnacja niemowlęcia
▪ ▪ ▪
3876
13.11.2014
Przy pierwszym dziecku każdy rodzic wpada lekko w panikę - ciągle zastanawia się, czy uda mu się odpowiednio zadbać o pielęgnację swojego maleństwa. Prawdą jest iż pielęgnacja niemowlęcia...
Oranżada - pyszny napój na naturalnej wodzie mineralnej
▪ ▪ ▪
2381
26.06.2017
BEZ SŁODZIKÓW I KONSERWANTÓW !
Słodka, kolorowa i z bąbelkami. Taka jest nowa Oranżada!!! Wspomnienie szczęśliwego dzieciństwa, dobra zabawa i pyszny landrynkowy smak napoju. Wszystko to...
Uporczywy ból gardła u dziecka – co robić?
▪ ▪ ▪
2878
18.08.2016
Ból gardła może zaatakować Twoje dziecko o każdej porze roku. Może być mniej lub bardziej intensywny, ale zawsze wymaga interwencji. Jak pomóc maluchowi? Istnieją skuteczne sposoby, które pomogą...
Stres pourazowy
▪ ▪ ▪
3070
07.04.2015
Zaburzenie stresu pourazowego kojarzone jest głównie z żołnierzami i ofiarami gwałtu. To w takim kontekście najczęściej słyszymy o jego istnieniu. Dotyczy on jednak również młodych matek.
3 niezawodne przepisy na wyśmienite dania z Kurczakiem Zagrodowym!
▪ ▪ ▪
2366
31.05.2017
Drób pojawia się na naszych stołach na co dzień, podczas imprez i uroczystości rodzinnych. Kurczak Zagrodowy, wyjątkowo delikatny w smaku i mniej otłuszczony niż inne kurczaki, stanowi świetną...