Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

4404

Dodano: 27.06.2015

Jak dziecko widzi reklamę? c.d.

Jak dziecko widzi reklamę?

Dziecko postrzega świat inaczej od osoby dorosłej. Zapewne zauważyliście że dzieci, szczególnie te najmłodsze bardzo lubią reklamy, u maluchów właśnie one przyciągają uwagę bardziej od docelowe programu. Dlatego tak się dzieje i jaki wpływ na dzieci maja reklamy?

Reklamodawcy natomiast doskonale zdają sobie sprawę z tego że dziecko jest idealnym konsumentem. Konsumentem, którego należy sobie wychować. Wiele produktów nie przeznaczonych obecnie dla dzieci wykorzystuje mechanizmy marketingowe również trafiające do najmłodszej grupy odbiorców. Dlaczego? Jest to kwestia dwóch ważnych aspektów. Po pierwsze opinia dziecka jest ważna w rodzinie, często ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe rodziców, również w segmentach niedotyczących bezpośrednio jego. Po drugie ono dorośnie, i wówczas będzie samodzielnym konsumentem. Jeżeli zostanie odpowiednio „zaprogramowane” będzie sięgało po konkretne marki i produkty. Dzieci są więc inwestycją długoterminową dla firm. Każda z nich w pewnie sposób walczy o uwagę i zakodowanie swojej nazwy i pozytywnych skojarzeń z nią związanych. Zapewne zauważyliście, że często na imprezach sportowych, festynach, rynkach miast i innych miejscach, gdzie można spotkać rodziny przechadzają się maskotki marek wręczające baloniki, przytulające dzieci itp. Miły gest dla dzieci? Raczej odpowiednia strategia przyciągająca przyszłych konsumentów i budująca w nich pozytywny obraz marki.

Wróćmy jednak do samej reklamy telewizyjnej. Dzieciństwo to okres w którym czerpiemy wiedze i naukę z wysokiego co nas otacza. Reklamy też są tym elementem. Te skierowane do ludzi dorosłych czasem mają przeslania niepoprawnie odszyfrowywane przez dziecko. Dlatego dzieci mogą wyciągnąć z nich nieodpowiednie wnioski i złą naukę. Kilka dni temu Komisja Etyki Reklamy uznała dwie reklamy marki PLUSH za naruszające Kodeks Etyki Reklamy. Marka PLUSH w swoich reklamach wykorzystuje pluszowego misia (będącego uosobieniem marki) zachowującego się nieodpowiednio i zdecydowanie dającego zły przykład. Firma podkreśla że ich produkt i reklamy nie są skierowane do dzieci. Pytanie jednak, jakie ma to znaczenie skoro są emitowane w czasie, gdy dziecko ma dostęp do telewizji. Przecież nie jest ono „przykute” do programów profilowanych dla dzieci. Oglądając jakiekolwiek inne programy natyka się na nieodpowiednie reklamy.

Zobacz także:
Jak zorganizować dziecku ferie zimowe Jak zorganizować dziecku ferie zimowe

▪ ▪ ▪

3025

01.11.2015

Ferie zimowe, jak zresztą wszystkie wolne dni, cieszą dzieci. Mniej zadowoleni są zwykle rodzice, którzy nie mogą przeznaczyć części urlopu na zimowy wypoczynek. Gdy maluch uczęszcza do przedszkola,...

Świeże soki Marwit – Produktem Roku 2016 Świeże soki Marwit – Produktem Roku 2016

▪ ▪ ▪

3140

05.10.2016

Kiedy za oknem robi się chłodniej, warto wzmocnić swój organizm. I tu z pomocą przychodzą nam jabłka. Cenimy je za ich niepowtarzalny smak, soczystość, a także za to, że ich smak przywodzi na...

Świadoma mama - Wrocław 03.03.2016 r. Świadoma mama - Wrocław 03.03.2016 r.

▪ ▪ ▪

3126

03.03.2016

Zapraszamy na BEZPŁATNE konferencje i warsztaty praktyczne dla przyszłych i obecnych Rodziców z Wrocławia i okolic!

Poznaj słodki świat Werther’s Original! Poznaj słodki świat Werther’s Original!

▪ ▪ ▪

2313

23.08.2017

Czy może być coś lepszego niż cukierki Werther’s Original? Ich niepowtarzalnym smakiem miłośnicy słodkości rozkoszują się od pokoleń. Śmietankowe nuty skryte w tradycyjnych recepturach, dziś...

Nie taki dentysta straszny jak go malują Nie taki dentysta straszny jak go malują

▪ ▪ ▪

3175

17.08.2015

Strach przed wizytą u stomatologa jest bardzo powszechny. Wielu dorosłych boi się lub unika nieprzyjemnych wizyt, które są niezbędne. Nic więc dziwnego, że pierwsza wizyta z dzieckiem u stomatologa...

Senne lęki – gdy Twoje dziecko boi się w nocy Senne lęki – gdy Twoje dziecko boi się w nocy

▪ ▪ ▪

2809

28.07.2015

Strach nawiedzający dziecko nocą często mylony jest z koszmarami sennymi, występującymi w trakcie fazy REM. W rzeczywistości lęk tuż po zaśnięciu jest dużo bardziej szkodliwy dla zdrowia malucha,...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.