Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

2404

Dodano: 28.10.2016

Ile jesteśmy skłonni wydać na halloweenowe zabawy? c.d.

Ile jesteśmy skłonni wydać na halloweenowe zabawy?

W kwestii wydatków na halloweenowe zabawy nie możemy się równać z Amerykanami. Jednak z roku na rok przeznaczamy coraz większe sumy na stroje, gadżety, dekoracje domu, a także imprezy poza nim. Trudno się temu dziwić, w końcu w święcie duchów i straszydeł chodzi o dobrą zabawę, a największy ubaw mają dzieci.

Czarownice, zombie, duchy i straszydła

O tym, że święto strachu jest coraz powszechniejsze świadczą obecne w sklepach gadżety związane z tą tradycją. Produkty w kształcie dyni, duchów czy nietoperzy oraz straszne kostiumy i akcesoria rodem z horrorów. – Z roku na rok obserwujemy wzrost sprzedaży produktów halloweenowych – mówi Paulina Brzeska z Mixparty.pl. Rośnie też liczba przebieranych imprez, które przyciągają rzesze gości. W odpowiedzi na ich oczekiwania powiększa się asortyment sklepów i wypożyczalni. – Wybór strojów jest bardzo szeroki. Największym zainteresowaniem  cieszą się kostiumy  czarownic, dyń, strasznych klaunów i zombie. Coraz większą popularność  zyskują również stroje nawiązujące do Día de los  Muertos – meksykańskiego święta ku czci pozagrobowego życia zmarłych – w których prym wiodą kościotrupy przyozdobione kwiatami – dodaje Brzeska.

Ile kosztuje upiorny kostium i straszna zabawa?

Halloweenowy kostium to koszt mieszczący się w przedziale 40-80 zł, cena bardziej strojnych modeli to nawet 300 zł. Kostiumu nie trzeba jednak kupować, za nieco mniejsze sumy można go wypożyczyć. Gdy jesteśmy już odpowiednio przebrani przychodzi czas na zabawę. Oferty organizatorów imprez dla dzieci zaczynają się od 30 zł, koszt biletu wstępu na eventy dla dorosłych jest zbliżony. Ci, którzy zdecydują się świętować Halloween w domu na stosowne dekoracje i poczęstunek dla dzieci przeznaczyć powinni większą sumę. W prawdzie ceny dyniowych lampionów, girland przypominających pajęczyny i innych upiornych gadżetów zaczynają się już od kilku złotych, jednak odtworzenie we własnym mieszkaniu scenografii z horroru pochłonie większe środki.

Komentuje: Mikołaj Jędrzejkowski, prezes sieci największych w Polsce Rodzinnych Centrów Rozrywki Loopy’s World, które działają w Gdańsku i Wrocławiu

Halloween w Polsce z roku na rok staje się bardziej popularne. Zapożyczone z Zachodu święta są coraz chętniej i powszechniej obchodzone także u nas. Było tak z Walentynkami, podobnie jest z Halloween. Święto duchów i straszydeł różnej maści powoli staje się również naszą tradycją, choć nie wszyscy ją jeszcze akceptują.

Dorośli do halloweenowych imprez podchodzą z rezerwą i onieśmieleniem, dla młodych pokoleń są one kolejną okazja do dobrej zabawy. Szczególnie lubią je najmłodsi. Dzieci wcale nie chcą bronić się przed zachodnią modą, wręcz przeciwnie – chętnie biorą udział w organizowanych z okazji święta strachu zabawach. W odpowiedzi na zainteresowanie klientów również w tym roku przygotowaliśmy w naszych centrach specjalną ofertę dla dzieci i całych rodzin, które chcą uczestniczyć w halloweenowych imprezach.

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów Halloween jest „cukierek albo psikus”, czyli pochód przebranych dzieci, które chodzą od domu do domu prosząc o słodycze. W Polsce zwyczaj ten często przyjmowany jest z niechęcią i niezrozumieniem. Choć większość dzieci chciałyby spróbować, to jednak rodzice mają obawy, że pukanie do drzwi obcych ludzi jest mało bezpieczne. Miedzy innymi właśnie dlatego w naszym kraju zabawy halloweenowe mają nieco inny charakter niż na zachodzie, organizowane są głównie przez szkoły, przedszkola, a także centra rozrywki. Rodzice przyprowadzający dzieci do Loopy’s World cenią zabawy oddające klimat tego święta, które pod okiem kadry animatorów są świetną rozrywką dla całej rodziny.

Choć z roku na rok obserwujemy wzrost zainteresowania halloweenowymi animacjami dla dzieci, to nadal przejęte z Zachodu zwyczaje nie dorównują polskim tradycjom. Owszem, odwiedzający nas goście oddają się modzie i coraz chętniej przebierają się i uczestniczą w halloweenowych eventach. Ale w bezpośrednim porównaniu statystyk odwiedzających widzimy, że zdecydowanie większym powodzeniem cieszą się święta od pokoleń wpisane w rodzimą tradycję i kulturę. Chociażby Mikołajki, kiedy to w organizowanych przez nas eventach bierze udział pięciokrotnie więcej dzieci niż podczas imprez halloweenowych. Niekwestionowanym liderem pod względem ilości odwiedzających nasze centrum gości niezmiennie od lat jest Dzień Dziecka. Niemniej jednak organizacja halloweenowej zabawy jest dla nas wdzięcznym zadaniem, które daje duże pole do popisu przy wymyślaniu scenariuszy animacji oraz tworzeniu wystroju i przebrań, dlatego nie wyobrażamy sobie zrezygnować z tego eventu.

Agnieszka Fabich
Specjalista ds. PR
Brandscope Sp. z o.o.

1 2
Zobacz także:
Dzieci w świecie nowych technologii Dzieci w świecie nowych technologii

▪ ▪ ▪

2336

28.09.2016

Cyberdzieci – tak mówi się obecnie na najmłodsze pokolenie. Już od najmłodszych lat korzystają z nowych technologii i niejednokrotnie są w stanie lepiej wytłumaczyć działanie niektórych sprzętów...

Dieta w ciąży: obalamy mity Dieta w ciąży: obalamy mity

▪ ▪ ▪

3087

21.12.2017

Zakaz picia kawy, jedzenia słodyczy i przekąsek, konieczność rezygnacji z diety wegetariańskiej oraz „jedzenia za dwoje” to tylko niektóre z popularnych mitów na temat diety w ciąży. Czego...

Zwierzę w domu Zwierzę w domu

▪ ▪ ▪

2783

26.02.2016

Od kiedy pamietam, zawsze zwierzę towarzyszyło mi w życiu. Myślę, iż część z Was posiada w domu zwierzaka. Ja nie wyobrażam sobie, aby mogło zabraknąć czteronogiego przyjaciela, który zawsze...

Kąpiel dobrze zorganizowana Kąpiel dobrze zorganizowana

▪ ▪ ▪

2760

06.02.2015

Kąpiel dziecka? Oto jest wyzwanie! Zwłaszcza dla tych rodziców, których pociechy wpadają w histerię, widząc wanienkę z wodą. Czy jest jakiś skuteczny sposób na przełamanie niechęci do kąpieli?...

Edukacja ekologiczna na start Edukacja ekologiczna na start

▪ ▪ ▪

1842

09.11.2018

Rusza 2. edycja programu „Przyjaciele Pandy” Fundacji WWF Polska. Aż 82 proc. rodziców dzieci w wieku 6–10 lat, biorących udział w badaniu Fundacji WWF Polska* chciałoby, aby ich dzieci otrzymywały...

Mam na imię … Kleopatra Mam na imię … Kleopatra

▪ ▪ ▪

2961

16.06.2015

Wybór dziecięcego imienia to bardzo ciekawy proces. Niektórzy przez wiele dni poszukuj tego odpowiedniego. Inni podejmują decyzję spontanicznie. Jeszcze inni chcą, żeby imię było jak najbardziej...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.