9724
Czego uczą nas bajki? c.d.
Poszerzają wiedzę, pobudzają umysł dziecka, rozwijają dziecięcą fantazję, kształtują postawy moralne, rozwijają pamięć i koncentrację. Każde dziecko uwielbia bajki i bierze przykład z ich bohaterów. Jakie korzyści mogą wynieść dzieci z czytania i oglądania bajek?
Wspólnie czytana, opowiadana przez rodzica czy odtwarzana z nagrania bajka poszerza słownictwo oraz uczy prawidłowego formułowania myśli poprzez zdania zgodne z zasadami gramatyki. To też idelany sposób na spędzenie czasu razem i budowanie więzi między rodzicem a dzieckiem. - Dzięki czytaniu bajek rodzice mają możliwość budowania relacji ze swoją pociechą, opartej na bliskości, czułości i uważności. Zarówno dziecko, jak i opiekun w ten sposób zaspokajają swoje bardzo ważne potrzeby: miłości, przynależności i akceptacji – mówi Dorota Kalinowska, psycholog i ekspert Akademii Misia Haribo. – Ponadto, spędzając wspólny czas na czytaniu, kształtujemy w dzieciach zdrowe nawyki, uczymy malucha bycia razem i komunikowania się z innymi, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jego rozwój oraz relacje z innymi ludźmi.
Bajki odgrywają znaczącą rolę dla rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dziecka. - Wspólne czytanie dostarcza wiele radości, a ciepły głos opiekuna działa wyjątkowo kojąco. Ponadto, dzieci, którym od najmłodszych lat czyta się książki sprawniej myślą, mają bogatszą wyobraźnię, są bardziej kreatywne, lepiej radzą sobie z obowiązkami szkolnymi oraz czerpią satysfakcję z nauki – tłumaczy psycholog Dorota Kalinowska. Czytanie bajek doskonale pobudza i rozwija wyobraźnię oraz dostarcza mnóstwa informacji o świecie, poszerzając przy tym zasób słownictwa. To także ćwiczenie koncentracji, spostrzegawczości i myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności niezbędnych na późniejszych etapach nauki.
Źródło: Internet
▪ ▪ ▪
4256
18.03.2015
Za oknem wiosna, a w domu nadal zimowy klimat zabawy. Słonce zachęca do wyjścia na dwór, warto zatem skorzystać z tego zaproszenia. Świeże powietrze nie tylko pozytywnie wpłynie na wasze samopoczucie,...
▪ ▪ ▪
2893
07.06.2015
Widok rocznego dziecka, które nie potrafi utrzymać łyżki w dłoni, lecz doskonale radzi sobie z dotykowym ekranem telefonu przestaje dziwić, a zaczyna być społeczną normą. Co robić, gdy pociecha...
▪ ▪ ▪
2096
26.06.2016
do „Badania nawyków dotyczących nawodnienia i odżywiania wśród dzieci w wieku szkolnym”, zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie Żywiec Zdrój S.A., 2016
▪ ▪ ▪
2328
28.11.2015
Największą satysfakcję w życiu daje nam świadomość, że doszliśmy do rzeczy wielkich własnymi siłami. Takim sukcesem z pewnością może pochwalić się firma Marwit, której początki sięgają...
▪ ▪ ▪
2990
09.10.2014
W mediach dużą uwagę przywiązuje się do jedzenia pierwszego śniadania. Bo wiadome jest i nie podlega dyskusji, że trzeba jeść śniadanie przed wyjściem z domu. Pobudzamy wtedy organizm do pracy....
▪ ▪ ▪
2786
07.07.2015
Odruchy u noworodka to wrodzone i automatyczne reakcje potrzebne dziecku po to, by przetrwać. Działanie to przebiega bez uświadomienia, ponieważ to nerwy pobudzają mięśnie przed powiadomieniem mózgu....