Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

7419

Dodano: 26.03.2015

Zdolny, ale leniwy – fakty i mity na temat opieszałych geniuszy c.d.

Zdolny, ale leniwy – fakty i mity na temat opieszałych geniuszy

Wielu rodziców arcyzdolnych pociech boryka się z problemem braku motywacji do nauki ze strony dzieci. Wysoki potencjał intelektualny nie zawsze idzie w parze z zapałem do zdobywania wiedzy. „Zdolny, ale leniwy” to etykieta przypisywana najmłodszym już na etapie szkoły podstawowej. Nie zawsze jednak jest to kombinacja wrodzonych cech. Rozprawmy się więc ze stereotypami krążącymi na temat młodych geniuszy.

Z posiadania inteligentnego dziecka płyną same radości.


To również prawda, jednak na rodzicach utalentowanych pociech spoczywa również duża odpowiedzialność. Kiedy rodzice odkrywają wyjątkowe zdolności swojego dziecka, zazwyczaj duma miesza się z zakłopotaniem. Dlaczego tak jest? Często rodzice wybitnie inteligentnego dziecka zadają sobie jedno pytanie: Co ja mam z nim zrobić? Każdy pragnie dobra swojej pociechy. W przypadku ponadprzeciętnej inteligencji, dobro leży pośrodku i, niestety, nikt nie powie nam, gdzie ten środek dokładnie leży. Z jednej strony pojawia się chęć, aby zapewnić dziecku najlepsze warunki rozwoju, dostosowane do jego umiejętności – przenieść do wyższej klasy, wprowadzić indywidualny tok nauczania czy też wysłać na dodatkowe zajęcia - twierdzą fachowcy z Mensy.

Aby najlepiej wykorzystać potencjał drzemiący w młodych geniuszach, warto współpracować z pracownikami z poradni pedagogiczno-psychologicznej. W oszacowaniu jego umiejętności pomagają również nauczyciele, którzy prowadzą wewnętrzny system oceniania uczniów pierwszych klas szkoły podstawowej. Poza obowiązkowymi zajęciami, funkcjonują też programy rozwijające różnorodne zdolności i talenty młodych adeptów. Zanim zapisze się malucha na dodatkowe lekcje, warto zdiagnozować jego faktyczny poziom inteligencji. Specjalnie w tym celu przygotowane testy przeprowadzają wykwalifikowani pedagodzy.

1 2 3 4
Zobacz także:
Świadoma mama - Gdańsk 11.02.2016 r. Świadoma mama - Gdańsk 11.02.2016 r.

▪ ▪ ▪

2881

05.02.2016

Zapraszamy na BEZPŁATNE konferencje i warsztaty praktyczne dla przyszłych i obecnych Rodziców z Gdańska i okolic.

Przesłuchanie pod choinką. Przygotuj się na świąteczną presję na Singli Przesłuchanie pod choinką. Przygotuj się na świąteczną presję na Singli

▪ ▪ ▪

2644

22.12.2015

Jak podkreślają psychologowie, związki to główny aspekt życia, w którym czujemy się ekspertami i, obok wychowania dzieci, jest to temat, o którym „wszyscy wiedzą wszystko”. Każdy z nas był...

Co zrobić, by dziecko polubiło czytanie? Co zrobić, by dziecko polubiło czytanie?

▪ ▪ ▪

3229

02.05.2015

Twoja pociecha płynnie czyta, lecz niechętnie sięga po książki z własnej woli? Istnieje kilka sprawdzonych metod na to jak sprawić, by dziecko polubiło tę formę spędzania wolnego czasu. Najprostszym...

Startuje V edycja projektu Aktywna Rodzina, tym razem wspólnie POMAGAMY! Startuje V edycja projektu Aktywna Rodzina, tym razem wspólnie POMAGAMY!

▪ ▪ ▪

1995

29.06.2017

Kapitan Warszawa szuka właśnie Ciebie!
Kapitan Warszawa już po raz piąty odwiedzi wszystkie dzielnice. Jak co roku sprawdzi, czy warszawiakom dobrze się wiedzie i czy nic nam nie zagraża, a...

Zerówka w przedszkolu – zalety i wady Zerówka w przedszkolu – zalety i wady

▪ ▪ ▪

5243

26.03.2015

Wielu rodziców zastanawia się, czego można oczekiwać od zerówki przedszkolnej i jak wygląda opieka nad dzieckiem w tego typu placówce. Przedstawiamy najczęściej przytaczane zalety i wady oddziału...

Pomysły na popołudnie po lekcjach Pomysły na popołudnie po lekcjach

▪ ▪ ▪

2979

26.11.2014

Dzień nie musi kończyć się na odrobieniu lekcji i zjedzeniu kolacji. Są dni, gdy tylko na to starcza czasu, zwłaszcza gdy dziecko rozpoczyna naukę w szkole w godzinach popołudniowych. Jednak im...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.