Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

3286

Dodano: 25.04.2015

Jak zająć dziecko w tramwaju i autobusie?

Jak zająć dziecko w tramwaju i autobusie?

Codzienne podróże komunikacją miejską mogą być dla rodziców trudnymi chwilami. Dzieci biegają po środku transportu, krzyczą i liżą szyby. Nuda powoduje, że wpadają na bardzo dziwne i często niebezpieczne pomysły. Dodatkowo współpasażerowie niejednokrotnie wyrażają swoje zniesmaczenie zachowaniem dziecka nie tylko poprzez mimikę. Aby uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji mamy dla was kilka prostych zabaw, które zainteresują i uspokoją malucha.

Liczenie – Zabawa polega na liczeniu obiektów koło których przejeżdżacie. Znajdźcie miejsce przy jednym z okien i wybierzcie co będzie przedmiotem zabawy. Opcji jest wiele. Możecie liczyć inne przejeżdżające tramwaje/autobusy, przystanki, rowerzystów, ludzi z parasolkami, każdy pomysł jest dobry.

Cyfry – Ta zabawa polega na mówieniu oraz wskazaniu przez dziecko jaką zobaczyło liczbę i gdzie. Przykładowo mijając blok mieszkalny, wskazuje na niego paluszkiem i mówi „blok numer dwadzieścia jeden. Jest to zabawa rotacyjna, czyli raz rodzic wykonuje zadanie, a raz dziecko.

Kolory – Zabawa analogiczna do „cyfr” jednak teraz jej przedmiotem są kolory. Rodzic wymienia nazwę koloru, a dziecko odpowiada i wskazuje co widzi w tym kolorze za oknem. Również jest to zabawa rotacyjna.

Alfabet – Jeżeli dziecko uczy się alfabetu, jest to idealna forma małej powtórki. Rodzic wyrywkowo wymienia litery alfabetu, a dziecko mówi słowo na tę literę. Zabawę można utrudnić dodając kategorię np. zwierzęta, państwa, w domu, itp.

Samochody – Zabawa przede wszystkim dla chłopców, wielu z nich bardzo szybko potrafi rozpoznawać marki samochodów. Rodzic wymienia kolor samochodu który widzą za oknem a dziecko mówi jaka to marka, zabawa może być jednostronna lub rotacyjna.

Zagadko-zwierzę – Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakie zwierzę ma na myśli rodzic. Opiekun musi opisać zwierzę w formie zagadki, np. Co to jest, ma cztery łapy, ostre zęby, jest podobne do psa i mieszka w lesie?

Redakcja portalu AchTeDzieciaki.pl
Paulina Józefowicz

Zobacz także:
Kiedy należy rozważyć rehabilitację neurologiczną dziecka? Kiedy należy rozważyć rehabilitację neurologiczną dziecka?

▪ ▪ ▪

2312

17.07.2017

Trudności z zasypianiem, nadmierne lub obniżone napięcie mięśniowe, drżenia kończyn, czy też niepewny sen – to tylko niektóre z objawów, które mogą świadczyć o problemach neurologicznych...

Koniec ze słodyczami Koniec ze słodyczami

▪ ▪ ▪

3773

01.08.2015

Cukry proste bywają zgubne dla naszego zdrowia. Uwielbiamy zajadać się słodkimi przekąskami często nie zdając sobie sprawy z konsekwencji, jakie nam grożą. Zmiana diety i stylu życia okazują...

Przyjemność z mycia pierwszego ząbka - CURAkid Przyjemność z mycia pierwszego ząbka - CURAkid

▪ ▪ ▪

2619

08.10.2015

Mądry rodzic wie, że choć mleczne ząbki służą dziecku tylko przez kilka lat, trzeba o nie dbać równie troskliwie co o zęby stałe. Właśnie dlatego, marka CURAPROX we współpracy z naukowcami...

Trudne relacje na linii nastolatek – rodzic Trudne relacje na linii nastolatek – rodzic

▪ ▪ ▪

2737

18.10.2015

Wychowując, musimy nieustannie szukać porozumienia i negocjować, a co dopiero, gdy jesteśmy rodzicem nastolatka. Może nie zawsze, ale zdarzają się naprawdę trudne sytuacje. Dojrzewające dziecko,...

Świadoma mama - Poznań 25.02.2016 r. Świadoma mama - Poznań 25.02.2016 r.

▪ ▪ ▪

3173

18.02.2016

Zapraszamy na BEZPŁATNE konferencje i warsztaty praktyczne dla przyszłych i obecnych Rodziców z Poznania i okolic!

Znajdź spokój brzucha Znajdź spokój brzucha

▪ ▪ ▪

2412

15.11.2016

Warszawa, Polska - 05.10.2016 r. – Współczesna kobieta musi sprostać wielu wyzwaniom. Nadmiar obowiązków często powoduje stres, który jest jedną z najczęściej wymienianych przez Polaków przyczyn...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.