4601
Gdy dziecko pyskuje?

Co robić, gdy dziecko pyskuje i nie przejmuje się napomnieniami innych? To pytanie zadaje sobie wielu rodziców, którzy nie wiedzą jak sobie poradzić z dojrzewaniem dziecka. Problemy wychowawcze z nastolatkami mają praktycznie wszyscy rodzice. Często taki "młody gniewny" pyskuje tylko po to, aby zobaczyć, jak daleko może się posunąć lub jak bardzo może zdenerwować rodzica czy nauczyciela. Czy można tak wychować dziecko, aby pyskowanie się nie zdarzało?
Sposób na pyskujące dziecko
Niezależnie od tego, jak bardzo twoje dziecko cię zdenerwuje - nie krzycz, nawet gdy dziecko krzyczy. Krzyki tylko potwierdzą, że straciłaś kontrolę nad sytuacją i emocjami. Opanowanym głosem powiedz, czego od dziecka oczekujesz i zapytaj, dlaczego reaguje w taki sposób.
Czasem trzeba przypomnieć dziecku, jak powinno się zachowywać. Zapytaj czy ma na myśli coś, o co można zapytać kulturalnie. Możesz to zrobić na przykład w taki sposób:
Nie chce mi się wynosić śmieci teraz.
Rozumiem, że chcesz to zrobić po obiedzie? OK. W porządku, możesz zrobić to później. Ale następnym razem po prostu poproś.
Dziecko pyskuje także wtedy, kiedy czuje w sobie zbyt dużo emocji. Twoim zadaniem jako rodzica jest pomóc mu je zrozumieć. Zawsze pytaj "dlaczego?", kiedy słyszysz od dziecka, że "nauczycielka lub kolega są głupi". Rozmowa o negatywnych uczuciach może pomóc dziecku w zmaganiach z dorastaniem.
Zasady wychowania dziecka
Podstawą jest iż zasady muszą być jasne i zawsze egzekwowane. Dyscyplina jest najważniejsza. Jakie dziecko wyniesie wartości z domu, takie będzie respektować i wykorzystywać w dorosłym życiu. Problemy wychowawcze z nastolatkami często biorą się z niezrozumienia zasad lub, częściej, przekonania, że skoro zasady nie zawsze są egzekwowane, można je bezkarnie łamać. Wychowanie dziecka jest szczególnie trudne, kiedy rodzic słyszy "Nienawidzę cię", "Nie zatrzymasz mnie, nie chcę tu być", czy "Wyprowadzam się". Takich słów ciężko jest nie brać do siebie, ale odrobina dystansu z pewnością okaże się zbawienna. Wystarczy bowiem dać ponieść się emocjom, by sytuacja stała się jeszcze bardziej napięta. Warto wstrzymać się również z karami za złe zachowanie. Nie od dziś wiadomo, że najlepszą motywacją do modyfikacji zachowań są nagrody, a nie kary. Nastolatek może odebrać szlaban lub zakaz korzystania z komputera jako czystą złośliwość - z pewnością nie znajdzie tu żadnej nauki na przyszłość. Znacznie lepsze rezultaty przynosi szczera rozmowa z dzieckiem na temat jego zachowania i nagradzanie pozytywów.
źródło: internet
Urofuraginum - pomoc w intymnych sprawach
▪ ▪ ▪
3040
28.11.2014
Ból, pieczenie w okolicach intymnych, częste parcie na pęcherz. Wciąż to odczuwasz? Prawdopodobnie cierpisz na zakażenie dolnych dróg moczowych! Jak poradzić sobie z tym nawracającym i powszechnym...
Dziecko niepełnosprawne ma prawo być też uczniem
▪ ▪ ▪
2891
10.10.2014
Prawo dziecka niepełnosprawnego do nauki nie jest ograniczone jego chorobą. Wręcz przeciwnie – szkoła powinna dołożyć starań i wprowadzić udogodnienia, które umożliwią dzieciom niepełnosprawnym...
Choroby w przedszkolu - jak je zminimalizować
▪ ▪ ▪
2789
20.02.2016
Choroby w przedszkolu były, są i, niestety zawsze będą. Przedszkole to dużo emocji, nowi koledzy i... infekcje. Czy można się przygotować na to, że większość kolegów kicha i kaszle?
Kilka słów o basenach ogrodowych
▪ ▪ ▪
4688
21.09.2016
Posiadanie własnego basenu ogrodowego to marzenie nie tylko dzieci, ale też zmęczonych upałami dorosłych. Duży basen w ogrodzie może być atrakcją w trakcie przyjęć urządzanych w ogrodzie, jak...
Cykl ZDROWIE: Kuracje i naturalne leki dla dzieci
▪ ▪ ▪
2278
16.05.2016
Odpowiedzialni opiekunowie powinni dbać o urozmaiconą i pełnowartościową dietę najmłodszych domowników. Jadłospis dziecka musi być bogaty w warzywa i owoce. Z naturalnych składników należy...
Praktyczne i modne torby dla mam
▪ ▪ ▪
2711
02.12.2016
Pieluchy, chusteczki, przekąski, kubeczek, smoczek, ulubiony pluszak - to dla dziecka. Portfel, telefon, klucze, dokumenty, kosmetyczka - to dla ciebie. Podstawowe rzeczy, które trzeba zabrać ze sobą...