Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

13247

Dodano: 24.01.2019

Ważność opinii wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną

Ważność opinii wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną

Opinie są wydawane przez poradnie w określonych sprawach i ich aktualność jest więc uzależniona od celu i zakresu danej sprawy – inny będzie mieć opinia w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego (wymagana każdorazowo przy podejmowaniu decyzji o odroczeniu), inny w sprawie zindywidualizowanej ścieżki (każdorazowo na określony czas), inny w sprawie specyficznych trudności w uczeniu się (raz wydana opinia jest ważna przez cały okres kształcenia).

Okres „ważności” opinii należy odnieść do aktualnej sytuacji dziecka i problemu, do jakiego odnosi się opinia. Należy też podkreślić, że opinia poradni nie jest wymagana do tego, aby udzielić dziecku wsparcia. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna zostać udzielona w każdym przypadku, gdy nauczyciel lub specjalista dostrzeże taką potrzebę, bez konieczności posiadania przez ucznia opinii z poradni. Zgodnie z § 20 ust. 3 i 4 rozporządzenia w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przypadku stwierdzenia, że uczeń ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, nauczyciel, wychowawca grupy wychowawczej lub specjalista niezwłocznie udzielają uczniowi tej pomocy w trakcie bieżącej pracy z uczniem. Informują także o tym wychowawcę, który informuje innych nauczycieli i specjalistów o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w trakcie ich bieżącej pracy z uczniem, jeżeli stwierdzi taką potrzebę, oraz we współpracy z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub specjalistami planuje i koordynuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w ramach zintegrowanych działań nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów oraz bieżącej pracy z uczniem.

Opinia wydana przez poradnię jest dokumentem opisującym stan stwierdzony w wyniku przeprowadzonej diagnozy oraz określającym indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka „na tu i teraz”. Stan ten pod wpływem zalecanych oddziaływań, w wyniku rozwoju, w odniesieniu do nowych zadań i oczekiwań środowiska, ulega zmianie w czasie – tym samym zmienia się sytuacja opisana w opinii, funkcjonowanie dziecka itp.

Podstawa prawna

Marzenna Czarnocka, ekspert portalu ePedagogika.pl

Zobacz także:
Cykl EDUKACJA: Gimnazjum – vademecum rodzica Cykl EDUKACJA: Gimnazjum – vademecum rodzica

▪ ▪ ▪

2535

29.09.2015

Ukończenie gimnazjum wiąże się z przystąpieniem do egzaminu gimnazjalnego, bez względu na uzyskany wynik. Drugim warunkiem przyjęcia do szkoły średniej jest uzyskanie świadectwa. Niektórzy uczniowie...

Jak chronić dziecko w świecie social media?  Warsztaty dla rodziców Jak chronić dziecko w świecie social media? Warsztaty dla rodziców

▪ ▪ ▪

2811

14.03.2016

Uczelnia Łazarskiego w Warszawie zaprasza wszystkich zainteresowanych na warsztaty „Jak chronić dziecko w świecie social media?”. Szkolenie odbędzie się w sobotę 19 marca, w godzinach 11.00 –...

Masz problem z wyborem prezentu dla dziecka? Postaw na personalizowane upominki Masz problem z wyborem prezentu dla dziecka? Postaw na personalizowane upominki

▪ ▪ ▪

3812

17.10.2016

Wybór prezentu dla naszej pociechy jest nie lada wyzwaniem. Za każdym razem zastanawiamy się co przyniesie dziecku największą radość i z czego będzie się najbardziej cieszyć. W takich przypadkach...

Na jaki kolor pomalować pokój dla nastolatka? Na jaki kolor pomalować pokój dla nastolatka?

▪ ▪ ▪

5442

01.04.2015

Każdy rodzic zdaje sobie sprawę z tego, że nastolatkowie to indywidualiści chodzący własnymi drogami. Przestrzeń wokół nich musi więc odzwierciedlać ich buntowniczy charakter. Przemalowując...

Zakazane i zalecane badania w ciąży Zakazane i zalecane badania w ciąży

▪ ▪ ▪

2947

31.07.2014

Teraz musisz bardzo na siebie i maleństwo uważać. Jest pewna grupa badań, których dla dobra dziecka, jego rozwoju nie wolno wykonywać w ciąży...

Za co kochamy? Za nic czy mimo wszystko? Za co kochamy? Za nic czy mimo wszystko?

▪ ▪ ▪

3918

11.08.2015

„Kocha się za nic. Nie istnieje żaden powód do miłości – pisał Paulo Coelho. Teza ta jest niewątpliwie zasadna. Ale czy na etapie wybierania miłości jesteśmy zupełnie bezwolni i zdajemy...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.