Zgłoś pomysł lub błąd
FB
zaloguj się
utwórz konto

3793

Dodano: 24.01.2019

Ważność opinii wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną

Ważność opinii wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną

Opinie są wydawane przez poradnie w określonych sprawach i ich aktualność jest więc uzależniona od celu i zakresu danej sprawy – inny będzie mieć opinia w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego (wymagana każdorazowo przy podejmowaniu decyzji o odroczeniu), inny w sprawie zindywidualizowanej ścieżki (każdorazowo na określony czas), inny w sprawie specyficznych trudności w uczeniu się (raz wydana opinia jest ważna przez cały okres kształcenia).

Okres „ważności” opinii należy odnieść do aktualnej sytuacji dziecka i problemu, do jakiego odnosi się opinia. Należy też podkreślić, że opinia poradni nie jest wymagana do tego, aby udzielić dziecku wsparcia. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna zostać udzielona w każdym przypadku, gdy nauczyciel lub specjalista dostrzeże taką potrzebę, bez konieczności posiadania przez ucznia opinii z poradni. Zgodnie z § 20 ust. 3 i 4 rozporządzenia w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przypadku stwierdzenia, że uczeń ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, nauczyciel, wychowawca grupy wychowawczej lub specjalista niezwłocznie udzielają uczniowi tej pomocy w trakcie bieżącej pracy z uczniem. Informują także o tym wychowawcę, który informuje innych nauczycieli i specjalistów o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w trakcie ich bieżącej pracy z uczniem, jeżeli stwierdzi taką potrzebę, oraz we współpracy z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub specjalistami planuje i koordynuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w ramach zintegrowanych działań nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów oraz bieżącej pracy z uczniem.

Opinia wydana przez poradnię jest dokumentem opisującym stan stwierdzony w wyniku przeprowadzonej diagnozy oraz określającym indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka „na tu i teraz”. Stan ten pod wpływem zalecanych oddziaływań, w wyniku rozwoju, w odniesieniu do nowych zadań i oczekiwań środowiska, ulega zmianie w czasie – tym samym zmienia się sytuacja opisana w opinii, funkcjonowanie dziecka itp.

Podstawa prawna

Marzenna Czarnocka, ekspert portalu ePedagogika.pl

Zobacz także:
Wysypka u niemowlaka – dlaczego powstaje i jak ją leczyć? Wysypka u niemowlaka – dlaczego powstaje i jak ją leczyć?

▪ ▪ ▪

2544

04.04.2018

Reakcja skórna u niemowląt i najmłodszych dzieci powstaje w odpowiedzi na wiele różnych czynników środowiskowych lub chorób. Organizm dopiero dostosowuje się do nowych warunków życia i - niekiedy...

Świąteczne pyszności z masami Helio Świąteczne pyszności z masami Helio

▪ ▪ ▪

1068

12.12.2016

Ponieważ w okresie przedświątecznym czas bardzo nagli, a i budżet często nie pozwala na ryzyko kulinarnej wpadki, powszechnie znanym w XXI wieku i lubianym kołem ratunkowym Domowych Szefów Kuchni...

Czy telefon komórkowy naprawdę zapewnia dziecku bezpieczeństwo? Czy telefon komórkowy naprawdę zapewnia dziecku bezpieczeństwo?

▪ ▪ ▪

1435

29.10.2015

Aż 83%* polskich 10-latków posiada telefon komórkowy. Wysuwa to nasz kraj na prowadzenie pod kątem liczby dzieci korzystających z telefonów komórkowych na co dzień. Wyprzedzamy m.in. Niemcy, Wielką...

Dubi - personalizowana muzyka dla dzieci Dubi - personalizowana muzyka dla dzieci

▪ ▪ ▪

1510

27.09.2016

Personalizowana muzyka dla dzieci to nowość na polskim rynku. DUBI to nie tylko beztroska zabawa, ponieważ piosenki mają także walor edukacyjny – m.in. uczą dziecko zwrotów grzecznościowych czy...

SECRET FAMILY - najlepszy wybór dla Twojej Rodziny. SECRET FAMILY - najlepszy wybór dla Twojej Rodziny.

▪ ▪ ▪

1402

23.06.2015

Zapewne większości z nas owsianka kojarzy się z koszmarem z dzieciństwa - biała, gęsta i rozgotowana papka, która nie miała żadnego smaku, a którą byliśmy karmieni rzekomo dla naszego dobra....

Sposoby na zapobieganie wiosennej alergii Sposoby na zapobieganie wiosennej alergii

▪ ▪ ▪

1403

10.06.2015

Zdaniem alergologów współcześnie około 8-10% światowej populacji cierpi na sezonowe alergie. Maj i czerwiec to szczególnie uciążliwe miesiące dla dzieci, które z powodu łzawienia z oczu i trudności...

Akceptuję, nie pokazuj więcej

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki.