6668
Talent Show – czy to odpowiednie miejsce dla dzieci c.d.

Programy opierające się na konstrukcji Talent show podbiły polską telewizje. Możemy oglądać gwiazdy tańczące, śpiewające i robiące cokolwiek innego, oraz zwykłych ludzi pokazujących swoje wyjątkowe umiejętności. Od jakiegoś czasu na naszych domowych telewizorach, mamy również możliwość podziwiania talentów najmłodszych. Jednak czy programy telewizyjne to miejsce dla nich?
Co więcej talent wcale nie jest wyznacznikiem wygranej, należy być również wystarczająco przebojowym, co automatycznie dyskwalifikuje w przedbiegach dzieci z talentem jednak bez osobowości scenicznej. Kolejną ogromną rysą programu jest kwestia oceny wstępów. Ocena jurorów jest ważna podczas trwania programu jednak nie tylko oni oceniają. Oceniają również telewidzowie, a ci bardzo chętnie dzielą się swoimi odczuciami w sieci. Niektóre z nich mogą być bardzo krzywdzące, w bardziej ekstremalnych przypadkach mogą nawet przekształcić się w cyberprzemoc względem dziecka.
Dzieci oglądające program:
Mali telewidzowie oglądając swoich rówieśników lub młodsze dzieci z talentami mogą czuć się nie wystarczająco dobre, ich samoocena spada. Gdyż wszystkie postacie, które oglądają widzą jako lepsze od siebie. Program najprawdopodobniej oglądają z rodzicami, którzy komentują talenty i wybierają przy dziecku swojego faworyta. Może mieć to duży wpływ na dziecko, które poczuje się mniej wartościowe dla swoich rodziców, nawet jeżeli nigdy takie słowa nie padną. Talenty mogą wzbudzić w dzieciach zazdrość, a nawet nieodpowiednie zachowanie, popychając je do ataków słownych poprzez sieć internetową.
Rodzice oglądający program:
Rodzice zapisują dziecko na więcej zajęć dodatkowych, aby wydobyć z niego talent, a także porównują je do małych celebrytów, co ma bardzo negatywny wpływ na rozwój dziecka. Porównywanie może być artykułowane, lub nie, jednak dziecko zorientuje się że dla swojego rodzica nie jest wystarczająco dobre.
„Pułapka celebrytyzmu” nie łapie każdego dziecka, wszystko jest zależne od wcześniejszego wychodnia i uwarunkowań psychologicznych. Nie zostały wykonane także badania dotyczące tego tematu, dlatego też powyższe zagrożenia są jedynie teoria.
Redakcja portalu AchTeDzieciaki.pl
Paulina Józefowicz
Mamo, boję się, gdy cię nie widzę – jak dobrze przejść przez lęk separacyjny u dziecka
▪ ▪ ▪
3067
07.07.2014
Wiele mam nie zetknęło się nigdy z określeniem „lęk separacyjny”, a jest to etap niezwykle ważny w rozwoju dziecka. Maluch reaguje gwałtownie, gdy mama znika z pola jego widzenia, nawet jeśli...
Jak zorganizować dziecku czas wolny podczas ferii zimowych?
▪ ▪ ▪
2924
18.01.2016
Ferie zimowe i letnie wakacje to dwa szczególne okresy dla uczniów – bez względu na wiek, czekają na nie wszyscy! Odpoczynek od nauki wywołuje szczery uśmiech. Niestety tak już jest, że dla najmłodszych...
Magia układania puzzli, czyli dlaczego warto bawić się puzzlami
▪ ▪ ▪
3775
14.02.2016
Badania przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetu w Chicago wskazują, że dzieci, które bawią się w układanie puzzli między drugim a czwartym rokiem życia mają lepsze zdolności przestrzenne,...
Lista najczęstszych alergenów
▪ ▪ ▪
2517
15.08.2016
Lista alergenów odpowiadających za nieprawidłowe reakcje organizmu dzieci jest bardzo długa. Wśród nich są składniki pokarmowe, kosmetyki oraz różnego rodzaju pyłki. Jakie substancje uczulają...
Bezpieczny i wygodny leżaczek dla niemowlaka
▪ ▪ ▪
2622
08.04.2017
Gdy nasze dziecko trochę podrośnie i z noworodka przemieni się w niemowlę, zacznie być tak ciekawe świata, że leżenie w łóżeczku nie będzie mu wystarczało. Taki bobas chce uczestniczyć we...
Aplikacje dla uczniów i studentów
▪ ▪ ▪
2649
02.09.2015
XXI wieku nikogo już nie dziwi dzieciak biegający z telefonem. Być może niektórych jeszcze denerwują młodzi gadżeciarze, ale jest na to sposób. Rok szkolny to doskonała okazja, aby wypróbować...