3634
Pomoc dziecku w niepowodzeniach szkolnych

Gdy uczeń doświadcza niepowodzeń szkolnych, najlepiej jest działać od razu. Trudności trzeba rozwiązywać, a braki uzupełniać. Jest to bardzo ważne, gdyż niepowodzenia mogą się pogłębiać. Szczególnie nauczanie początkowe jest kluczowe dla dalszej edukacji, a nierozwiązane niepowodzenia na tym etapie będzie skutkować w dalszej edukacji.
Niepowodzenia szkolne są rozbieżnością pomiędzy tym, czego wymaga szkoła/ nauczyciel, a co opanował uczeń. Przyczyn niepowodzeń może być mnóstwo: zaburzenia rozwoju dziecka, brak troski otocznia, złe warunki mieszkaniowe, materialne, zła atmosfera w domu, pełna napięć, kłótni, itd. Bardzo dużą rolę w niwelowaniu niepowodzeń szkolnych odgrywa nauczyciel. Powinien on tak dostosować formy i metody pracy na lekcjach, aby uczeń „słabszy” odnosił sukcesy. Konieczna jest obserwacja ucznia, jego umiejętności i możliwości. Jeśli jest taka potrzeba, należy rozważyć konieczność pracy indywidualnej z dzieckiem. Szkoły wychodzą z propozycjami i organizują wiele zajęć dodatkowych: korekcyjno-kompensacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze. Zajęcia te służą uzupełnianiu braków w wiadomościach, kompensacji zaburzonych funkcji i wzmacniania posiadanych umiejętności. Niezbędna jest również stała współpraca z domem rodzinnym ucznia. Tylko takie wielotorowe działanie może zapobiec dalszym niepowodzeniom szkolnym.
Sposoby na dobry sen
▪ ▪ ▪
2381
14.11.2016
Temat nieprzespanych nocy jest znany niemal wszystkim świeżo upieczonym rodzicom. Nowy członek rodziny zwykle nie potrafi dostosować się do obowiązujących zwyczajów i nie śpi, kiedy nie ma na...
Technika – szkoły z przyszłością
▪ ▪ ▪
3894
15.04.2016
Nie od dziś mówi się, że tradycyjnie pojmowany system edukacji w naszym kraju mocno się zmienia. Dotyczy to zarówno edukacji na stopniu wyższym, jak i przede wszystkim – średnim. Dziś bowiem...
Syndrom COUVADE mężczyzny bardzo silnie współodczuwającego ciążę
▪ ▪ ▪
3014
07.07.2014
Tajemniczy syndrom COUVADE prawidłowo wymawiamy jako syndrom kuwady. Określenie wywodzi się z języka francuskiego i oznacza „wylęganie” i „wysiadywanie jaj”. Choć zespół ma dość dziwną...
Techniki szybkiego uczenia się i zapamiętywania
▪ ▪ ▪
4001
10.10.2014
Mało kto wie, że nazwa określająca techniki pamięciowe – mnemotechniki – wywodzi się od imienia greckiej bogini pamięci Mnemosyne. Mówi się, że bogini ta znała zarówno przeszłość, teraźniejszość,...
Zabawki edukacyjne dla 3 latka
▪ ▪ ▪
2873
11.10.2017
Współcześnie koncerny zajmujące się produkcją zabawek dla najmłodszych bardzo dużą uwagę przywiązują do praktycznych i edukacyjnych aspektów tej części dziecięcego świata. Sprawdźmy,...
Poród – czy dzielić z kimś ten czas?
▪ ▪ ▪
2690
04.04.2015
Brzuszek rośnie, zaokrąglą się i widzisz że dużymi krokami zbliża się czas porodu. W tym czasie jest wiele kwestii do ustalenia. Jedną z takich decyzji jest określenie czy chcesz rodzić sama,...