3599
Pomoc dziecku w niepowodzeniach szkolnych

Gdy uczeń doświadcza niepowodzeń szkolnych, najlepiej jest działać od razu. Trudności trzeba rozwiązywać, a braki uzupełniać. Jest to bardzo ważne, gdyż niepowodzenia mogą się pogłębiać. Szczególnie nauczanie początkowe jest kluczowe dla dalszej edukacji, a nierozwiązane niepowodzenia na tym etapie będzie skutkować w dalszej edukacji.
Niepowodzenia szkolne są rozbieżnością pomiędzy tym, czego wymaga szkoła/ nauczyciel, a co opanował uczeń. Przyczyn niepowodzeń może być mnóstwo: zaburzenia rozwoju dziecka, brak troski otocznia, złe warunki mieszkaniowe, materialne, zła atmosfera w domu, pełna napięć, kłótni, itd. Bardzo dużą rolę w niwelowaniu niepowodzeń szkolnych odgrywa nauczyciel. Powinien on tak dostosować formy i metody pracy na lekcjach, aby uczeń „słabszy” odnosił sukcesy. Konieczna jest obserwacja ucznia, jego umiejętności i możliwości. Jeśli jest taka potrzeba, należy rozważyć konieczność pracy indywidualnej z dzieckiem. Szkoły wychodzą z propozycjami i organizują wiele zajęć dodatkowych: korekcyjno-kompensacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze. Zajęcia te służą uzupełnianiu braków w wiadomościach, kompensacji zaburzonych funkcji i wzmacniania posiadanych umiejętności. Niezbędna jest również stała współpraca z domem rodzinnym ucznia. Tylko takie wielotorowe działanie może zapobiec dalszym niepowodzeniom szkolnym.
Mamy bal, czyli baby - shower vs pępkowe
▪ ▪ ▪
3818
12.02.2015
Mamy to! Polskie mamy wreszcie mają swój bal. Zwyczaj, który od lat króluje na Zachodzie, wreszcie na dobre zadomowił się w Polsce. A baby - shower, bo o nim mowa, stał się rzeczywistą odpowiedzią...
Empatia zamiast kar
▪ ▪ ▪
2764
04.07.2015
Dzieci nie potrzebują nieustannego korygowania i modelowania, lecz zrozumienia i współodczuwania ze strony rodziców. W sytuacji, gdy pojawia się konflikt – nie każ malucha za to, że prezentuje...
Sposób na produkty mleczne dla najmłodszych
▪ ▪ ▪
2175
24.02.2017
Produkty mleczne to niezwykle ważna pozycja w diecie niemowląt i małych dzieci. Trzeba jednak dobrze rozważyć ich wybór tak, by do najważniejszego na świecie brzuszka trafiały tylko te dla niego...
Warzywa i owoce w formie soku od Bobo Frut
▪ ▪ ▪
2871
28.10.2016
Dzieci lubią owoce, ale co zrobić, by podobną sympatią darzyły także warzywa? Bobo Frut proponuje podać je w formie soku.
Dziecko niepełnosprawne ma prawo być też uczniem
▪ ▪ ▪
2808
10.10.2014
Prawo dziecka niepełnosprawnego do nauki nie jest ograniczone jego chorobą. Wręcz przeciwnie – szkoła powinna dołożyć starań i wprowadzić udogodnienia, które umożliwią dzieciom niepełnosprawnym...
Ćwiczymy percepcję wzrokową
▪ ▪ ▪
3809
09.10.2014
Percepcja wzrokowa nie jest tylko spostrzeganiem wzrokowym. Inaczej – nie jest ważne tylko to, co zobaczymy, ale też interpretacja bodźców. Spostrzegamy kształt i barwę, elementy na tle całości,...