3399
Pomoc dziecku w niepowodzeniach szkolnych

Gdy uczeń doświadcza niepowodzeń szkolnych, najlepiej jest działać od razu. Trudności trzeba rozwiązywać, a braki uzupełniać. Jest to bardzo ważne, gdyż niepowodzenia mogą się pogłębiać. Szczególnie nauczanie początkowe jest kluczowe dla dalszej edukacji, a nierozwiązane niepowodzenia na tym etapie będzie skutkować w dalszej edukacji.
Niepowodzenia szkolne są rozbieżnością pomiędzy tym, czego wymaga szkoła/ nauczyciel, a co opanował uczeń. Przyczyn niepowodzeń może być mnóstwo: zaburzenia rozwoju dziecka, brak troski otocznia, złe warunki mieszkaniowe, materialne, zła atmosfera w domu, pełna napięć, kłótni, itd. Bardzo dużą rolę w niwelowaniu niepowodzeń szkolnych odgrywa nauczyciel. Powinien on tak dostosować formy i metody pracy na lekcjach, aby uczeń „słabszy” odnosił sukcesy. Konieczna jest obserwacja ucznia, jego umiejętności i możliwości. Jeśli jest taka potrzeba, należy rozważyć konieczność pracy indywidualnej z dzieckiem. Szkoły wychodzą z propozycjami i organizują wiele zajęć dodatkowych: korekcyjno-kompensacyjne, dydaktyczno-wyrównawcze. Zajęcia te służą uzupełnianiu braków w wiadomościach, kompensacji zaburzonych funkcji i wzmacniania posiadanych umiejętności. Niezbędna jest również stała współpraca z domem rodzinnym ucznia. Tylko takie wielotorowe działanie może zapobiec dalszym niepowodzeniom szkolnym.

▪ ▪ ▪
8458
24.11.2014
Outsider (od angielskiego „outsider”, czyli „na zewnątrz) oznacza osobę, która stoi na uboczu społeczeństwa. Określenie przeszło do słownika szkolnego i jest używane w stosunku do ucznia,...

▪ ▪ ▪
2404
27.07.2016
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, zasadzić drzewo i spłodzić syna – mówi stare porzekadło. Nic więc dziwnego, że niepłodność to hasło, które wielu panów napawa panicznym strachem....

▪ ▪ ▪
2316
23.08.2016
Istnieje kilka stereotypów związanych z kolejnością narodzin dziecka. Mówi się, że to, kiedy przyszło na świat, ma istotny wpływ na jego charakter i rozwój. Czy jest to prawda?

▪ ▪ ▪
2343
27.08.2016
Szkoła muzyczna czy nauczanie indywidualne? Posłać dziecko jak najwcześniej czy poczekać aż samo o to poprosi? Motywować czy liczyć na to, że samo będzie pracowało systematycznie? Rodzice, którzy...

▪ ▪ ▪
2918
11.04.2015
Nie są jeszcze dorosłe, a już tak szybko muszą wziąć na siebie największą z możliwych odpowiedzialności – za drugiego człowieka. Rzadko która nastolatka świadomie zachodzi ciążę. Macierzyństwo...

▪ ▪ ▪
2865
05.11.2014
Ciąża podobnie jak maraton – jest niezwykłym wysiłkiem dla każdej kobiety. 9 miesięcy wytężonej pracy za więcej niż jeden organizm. Większe zapotrzebowanie na kalorie, witaminy i minerały....